VŠTE:N_AJG_1 Anglický jazyk odborný pro log - Informace o předmětu
N_AJG_1 Anglický jazyk odborný pro logistiku I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. David Studenovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_AJG_1/G2: So 13. 11. 8:00–9:30 D616, 9:40–11:10 D616, 11:25–12:55 D616, Ne 28. 11. 8:00–9:30 D616, 9:40–11:10 D616, 11:25–12:55 D616, Ne 12. 12. 13:05–14:35 D616, 14:50–16:20 D616, D. Studenovský
N_AJG_1/S01: Út 14:50–16:20 E5, Čt 9:40–11:10 E5, D. Raušer - Předpoklady
- doporučené absolvování a úspěšné zakončení těchto předmětů: AJP_1, AJP_2, ADP_1 a ADP_2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Logistika (program VŠTE, LOG) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojit si profesně zaměřené cizojazyčné znalosti a také produktivní i receptivní dovednosti v různých oblastech dopravy a logistiky, včetně souvisejících gramatických pravidel, v souladu s deskriptorem úrovně B2 Společného evropského a referenčního rámce. Po úspěšném absolvování předmětu disponují studenti takovými jazykovými schopnostmi, že jsou schopni popsat odborně zaměřené situace, přesně určit podstatu myšlenky nebo problému a velmi dobře se projevovat jak v ústní, tak i v písemné komunikaci. Dále dokážou zaujmout různá stanoviska k problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova předmětu) a pomocí relevantních jazykových prostředků umí vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutovat o aktuálních událostech a trendech ve studovaném oboru a aplikovat své teoretické poznatky v praxi.
- Výstupy z učení
- Studentky/Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
- komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
- vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
- aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
- vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
- vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký tozsah témat. - Osnova
- 1. Úvod do logistiky. Zaměstnání v logistice.
- 2. Pracovní činnosti v oblasti logistiky. Logistické služby.
- 3. Vybrané logistické zkratky. Sortiment produktů.
- 4. Logistika třetí strany.
- 5. Služby s přidanou hodnotou.
- 6. Řízení a nákup (pořízení) zásob.
- 7. Systém plynulého zásobování: CRP (Continuous Replenishment). Inzerce práce.
- 8. Způsoby dopravy.
- 9. Dopravní a manipulační zařízení.
- 10. Typy kontejnerů. Druhy zboží.
- 11. Procvičení odborné slovní zásoby – četba odborných textů.
- 12. Prezentace studentů.
- 13. Opakování.
- Literatura
- povinná literatura
- GRUSSENDORF, M., 2009: English for Logistics. 1st edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194579452.
- doporučená literatura
- MASCULL, B., 2004. Business Vocabulary in Use Advanced. 2nd edition. Cambridge: Cambrige University Press. ISBN 978-0-521-5470-4.
- KOLEKTIV AUTORŮ, 2009. Eurolingua English 2. 1. vydání. Plzeň: Fraus. ISBN 80-7238-062-1.
- LOWE, D., 2002. Dictionary of Transport and Logistics. 1st edition. London: Kogan Page Ltd. ISBN 978-0749435714.
- BÜRGER, J., 2007. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus. ISBN 978-80-7238-639-0.
- Organizační formy výuky
- seminář
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 24 54 Příprava na závěrečný test 18 34 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení
Tvoří 30 % z~celkového hodnocení předmětu a je možné zde získat 0-30 bodů. Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného garantem a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky.
Závěrečný test
Tvoří 70 % z~celkového hodnocení předmětu a je možné zde získat 0-70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí dohromady je tedy 100. Závěrečný test probíhá prostřednictví odpovědníku v~Informačním Systému školy. Pro úspěšné absolvování předmětu je součtem obou části nutné dosáhnout minimálně 70% (tj. 70 bodů).
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2021/N_AJG_1