N_AJG_1 Anglický jazyk odborný pro logistiku I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2020
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. David Studenovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_AJG_1/G1: So 21. 11. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, Ne 6. 12. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, So 16. 1. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, D. Studenovský
N_AJG_1/S02: Út 14:50–16:20 N112, Pá 9:40–11:10 N112, D. Raušer
Předpoklady
doporučené absolvování a úspěšné zakončení těchto předmětů: AJP_1, AJP_2, ADP_1 a ADP_2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojit si profesně zaměřené cizojazyčné znalosti a také produktivní i receptivní dovednosti v různých oblastech dopravy a logistiky, včetně souvisejících gramatických pravidel, v souladu s deskriptorem úrovně B2 Společného evropského a referenčního rámce. Po úspěšném absolvování předmětu disponují studenti takovými jazykovými schopnostmi, že jsou schopni popsat odborně zaměřené situace, přesně určit podstatu myšlenky nebo problému a velmi dobře se projevovat jak v ústní, tak i v písemné komunikaci. Dále dokážou zaujmout různá stanoviska k problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova předmětu) a pomocí relevantních jazykových prostředků umí vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutovat o aktuálních událostech a trendech ve studovaném oboru a aplikovat své teoretické poznatky v praxi.
Výstupy z učení
Studentky/Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
- komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
- vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
- aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
- vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
- vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký tozsah témat.
Osnova
  • 1. Úvod do logistiky. Zaměstnání v logistice.
  • 2. Pracovní činnosti v oblasti logistiky. Logistické služby.
  • 3. Vybrané logistické zkratky. Sortiment produktů.
  • 4. Logistika třetí strany.
  • 5. Služby s přidanou hodnotou.
  • 6. Řízení a nákup (pořízení) zásob.
  • 7. Systém plynulého zásobování: CRP (Continuous Replenishment). Inzerce práce.
  • 8. Způsoby dopravy.
  • 9. Dopravní a manipulační zařízení.
  • 10. Typy kontejnerů. Druhy zboží.
  • 11. Procvičení odborné slovní zásoby – četba odborných textů.
  • 12. Prezentace studentů.
  • 13. Opakování.
Literatura
    povinná literatura
  • GRUSSENDORF, M., 2009: English for Logistics. 1st edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194579452.
    doporučená literatura
  • LOWE, D., 2002. Dictionary of Transport and Logistics. 1st edition. London: Kogan Page Ltd. ISBN 978-0749435714.
  • MASCULL, B., 2004. Business Vocabulary in Use Advanced. 2nd edition. Cambridge: Cambrige University Press. ISBN 978-0-521-5470-4.
  • BÜRGER, J., 2007. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus. ISBN 978-80-7238-639-0.
  • KOLEKTIV AUTORŮ, 2009. Eurolingua English 2. 1. vydání. Plzeň: Fraus. ISBN 80-7238-062-1.
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení10 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2454
Příprava na závěrečný test1834
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

Prezentace - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Kombinovaná forma studia

Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Maximální počet bodů je 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů.

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 100 % (tj. 100 bodů)

Informace učitele
Seminář bude probíhat v reálném čase dle rozvrhu prostřednictvím MS Teams.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.