RLZ_OPX Odborná praxe

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2023
Rozsah
520 hodin. 20 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (cvičící)
Garance
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
A_PX Administrace praxe
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Během svého studia získá student řadu kompetencí – znalostí a dovedností. Znalosti získává především prostřednictvím teoretického výkladu a samostudia. Řadu znalostí následně změní na dovednosti svou prací na cvičeních, zpracováním projektů a seminárních prací. Avšak ne všechny dovednosti může student získat v prostředí vysoké školy nebo samostatnou prací. Mnohdy je to možné pouze soustavnou prací v podniku, tedy v prostředí, v němž bude po absolvování vysoké školy působit. Cílem předmětu je tedy získání dovedností, které nemohou být získány jinak než v podnikové praxi a v podmínkách konkrétního podniku.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty (HR specialisty) v oblasti získávání, přijímání a výběru zaměstnanců a adaptace zaměstnanců
2. Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty (HR specialisty) v oblasti řízení a hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců, rozvoje zaměstnanců, motivace a odměňování zaměstnanců
3. Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty (HR specialisty) v oblasti podnikové kultury včetně etického řízení, zásady komunikace, tvorby týmu
4. Ovládá zásady tvorby a vedení personální agendy včetně příslušné legislativy
5. Zvládá agendu spojenou s komunikaci s příslušnými orgány státní a veřejné správy v oblasti HR
Osnova
  • 1. Volba odborné praxe.
  • 2. Přihlášení a přiřazení odborné praxe.
  • 3. Průběh a zakončení praxe.
  • 4. Potvrzení o absolvování odborné praxe.
  • 5. Příprava závěrečné zprávy.
Literatura
Organizační formy výuky
odborná praxe
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi520520
Celkem:520520
Podmínky testu
Absolvování odborné praxe ve stanoveném rozsahu a odbornosti, odevzdání předepsaných dokumentů 100 %.
Informace učitele
Garant/zástup (v případě dovolené): Ing. Iva Klementová, Ph.D.

Termíny pro podávání žádostí o potvrzení praxe: 18.9.2023 - 12.11.2023. Žádosti o uznání vlastní firmy – smí se podávat jen v průběhu výuky, a to v období od 18.9.2023 – 17.12.2023 Během letních prázdnin podané žádosti nebudou posouzeny.

Po zvolení smluvního partnera kontaktuje student daného partnera a zajistí vyplnění a podepsání Protokolu o přijetí na praxi odpovědným zástupcem smluvního partnera, školitelem, a studentem. Protokol je uložen v aplikaci PRAXE v sadách úkolů. Vyplněný a podepsaný protokol student odevzdá elektronicky v aplikaci PRAXE do 15 pracovních dnů od schválení nástupu k danému smluvnímu partnerovi. Bez tohoto protokolu nemůže student na praxi nastoupit.

Jakmile konto praxí nabyde požadované hodnoty, je student povinen do 15 dnů nahrát do IS – aplikace PRAXE – Sady úkolů, všechny potřebné dokumenty:
- potvrzený pracovní deník (potvrzením se rozumí potvrzení správnosti informací uvedených v pracovním deníku podpisem školitele spolu s razítkem společnosti/instituce a podpis studenta),
- potvrzený protokol o absolvované praxi (potvrzení se rozumí vyplnění protokolu o absolvované praxi spolu s razítkem a společnosti/instituce a podpis školitele),
- doložení hodnocení praxe studentem,
- úspěšně obhájí Závěrečnou zprávu z předmětu Odborná praxe před komisí. Bez závěrečné zprávy nemůže student k obhajobě. Prezentace povinná není. Studenti, kteří se přihlásí k obhajobě, budou včas informováni od referenta praxe e-mailem, kam a do kdy budou moci tyto dokumenty nahrát.

Pokud student během praxe nezíská požadované dovednosti, zajistí garanční pracoviště v součinnosti s garantem studijního programu doškolení z konkrétní problematiky, která nebyla během praxe dostatečně (či vůbec) probrána.

a) Nenaplnění Výstupů z učení 1) až 3) - způsob ověření: vypracování případové studie dle zadání na základě podkladů z reálné firmy pro vybranou konkrétní oblast (viz studijní materiály).
b) Nenaplnění Výstupů z učení 4) až 5) způsob ověření: test v IS.

Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2024, zima 2024.