VŠTE:RLZ_OPX Odborná praxe - Informace o předmětu
RLZ_OPX Odborná praxe
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2023
- Rozsah
- 520 hodin. 20 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Jana Bencová (cvičící)
Bc. Jan Jaroš (cvičící)
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (cvičící) - Garance
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Během svého studia získá student řadu kompetencí – znalostí a dovedností. Znalosti získává především prostřednictvím teoretického výkladu a samostudia. Řadu znalostí následně změní na dovednosti svou prací na cvičeních, zpracováním projektů a seminárních prací. Avšak ne všechny dovednosti může student získat v prostředí vysoké školy nebo samostatnou prací. Mnohdy je to možné pouze soustavnou prací v podniku, tedy v prostředí, v němž bude po absolvování vysoké školy působit. Cílem předmětu je tedy získání dovedností, které nemohou být získány jinak než v podnikové praxi a v podmínkách konkrétního podniku.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
1) Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty (HR specialisty) v oblasti získávání, příjímání a výběru zaměstnanců a adaptace zaměstnanců
2) Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty (HR specialisty) v oblasti řízení a hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců, rozvoje zaměstnanců, motivace a odměňování zaměstnanců
3) Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty (HR specialisty) v oblasti podnikové kultury včetně etického řízení, zásady komunikace, tvorby týmu
4) Ovládá zásady tvorby a vedení personální agendy včetně příslušné legislativy
5) Zvládá agendu spojenou s komunikaci s příslušnými orgány státní a veřejné správy v oblasti HR - Osnova
- 1. Volba odborné praxe.
- 2. Přihlášení a přiřazení odborné praxe.
- 3. Průběh a zakončení praxe.
- 4. Potvrzení o absolvování odborné praxe.
- 5. Příprava závěrečné zprávy.
- Literatura
- doporučená literatura
- VÁCHAL, J., M. VOCHOZKA, J. STRAKOVÁ, Z. CAHA, I. KMECOVÁ, R. VANÍČKOVÁ a P. PÁRTLOVÁ, 2021. Certifikovaná metodika: Stabilizace a rozvoj malých a středních podniků ve venkovském prostoru. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých
- CAHA, Z. a J. URBAN, 2020. Personální řízení v malých a středních podnicích ve venkovském prostoru. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-159-2.
- URBAN, J., 2014. Případové studie z managementu lidských zdrojů. Praha: Ústav práva a právní vědy. ISBN 978-80-87974-03-2.
- Organizační formy výuky
- odborná praxe
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 520 520 Celkem: 520 520 - Metody hodnocení a jejich poměr
- Absolvování odborné praxe ve stanoveném rozsahu a odbornosti, odevzdání předepsaných dokumentů 100 %
- Podmínky testu
- Pokud student během praxe nezíská požadované dovednosti, zajistí garanční pracoviště v součinnosti s garantem studijního programu doškolení z konkrétní problematiky, která nebyla během praxe dostatečně (či vůbec) probrána.
Výstupy z učení 1) až 3) - způsob ověření: vypracování případové studie dle zadání na základě podkladů z reálné firmy pro vybranou konkrétní oblast (viz studijní materiály)
Výstupy z učení 4) až 5) způsob ověření: test v IS
Postup pro plnění odborné praxe - PREZENČNÍ FORMA:
Před nástupem na praxi:
1) Přihlášení se do rozpisu praxí na měsíc, v němž praxi začne student vykonávat. Přihlášení je potřeba provést do 15. dne v měsíci, který předchází nástupu na praxi (např. pro nástup v únoru do 15. ledna).
2) Výběr firmy – pokud si nezvolíte firmu z doporučeného seznamu firem, podává se v Úřadovně žádost ODBORNÁ PRAXE: Žádost o přiřazení k vlastní společnosti. O přiřazení ke společnosti rozhoduje garanční pracoviště.
3) Doručení protokolu o přijetí na odbornou praxi (v případě výběru firmy z doporučeného seznamu), a to opět do 15. dne v měsíci před nástupem na praxi nebo Doručení protokolu o přijetí na odbornou praxi a dvou originálů rámcové dohody o spolupráci (v případě výběru vlastní firmy) – dokládáte po schválení žádosti.
Po skončení praxe:
Jakmile odpracujete požadovaný počet hodin, je potřeba nejpozději do 30 dnů doručit na Studijní oddělení tyto dokumenty:
• Protokol o absolvované praxi
• Hodnocení odborné praxe studentem
• Pracovní deník
+ vyplnit Evidenci pracovních zkušeností v IS
Pro úspěšné splnění odborné praxe je rovněž potřeba svou praxi obhájit. Obhajobu již neřeší Studijní oddělení, ale Pedagogické oddělení. K obhajobě je potřeba se přihlásit přes rozpisy v IS a odevzdat Závěrečnou zprávu.
Veškeré odevzdávané dokumenty musí být originál a není možné je posílat naskenované e-mailem. Pohlídejte si, aby odevzdávané dokumenty měly všechny potřebné podpisy. Je potřeba, aby byl v protokolu podepsaný školitel partnera (ten, kdo je za Vás na praxi zodpovědný) i odpovědný zástupce partnera (školitelův nadřízený, vedoucí firmy apod.). V případě, že se jedná o stejnou osobu, je nutné uvést podpis na obě dvě kolonky. Rovněž na obou rámcových dohodách je potřeba mít razítko a podpis.
Postup pro POTVRZENÍ odborné praxe - KOMBINOVANÁ FORMA:
Na základě pracovních zkušeností může student podat žádost o potvrzení praxe. Žádost o potvrzení praxe na základě zaměstnání se podává v termínu určeném harmonogramem akademického roku. V letním semestru je termín pro podání žádosti 6.3.2023–12.3.2023. Žádost se podává elektronicky přes Úřadovnu v IS (žádost PRAXE Odborná Bc. kombinovaná forma – Potvrzení o absolvování odborné praxe). K žádosti je potřeba přiložit potvrzení od zaměstnavatele (vzor naleznete v dokumentech v IS) a toto potvrzení poté odevzdat na Studijní oddělení. Žádost je posouzena garančním pracovištěm.
a) V případě, že komise zjistí, že nebyly v dostatečné míře naplněny výstupy z učení, jsou studentovi určeny e-learningy (včetně závěrečného testu) příp. vypracování případové studie, které si student musí dostudovat.
b) V případě, že student úspěšně splní závěrečný test ze všech stanovených e-learningů příp. případovou studii, je mu předmět Odborná praxe uznán.
Pokud praxe nenaplní minimálně 50 % hodnocených kritérií (výstupů z učení) nebude uznána za nesplnění základní anotace a garanční pracoviště zadá studentovi hodnocení „Nevyhověl“. - Informace učitele
- Účast na praxi řeší vnitřní norma VŠTE. Docházka studenta může být kontrolována garančním pracovištěm. Pro splnění praxe je nutné odevzdat všechny požadované materiály v termínech uvedených v IS. Pokud studentem navrhovaná firma, či náplň práce neodpovídá zaměření studia, nebude praxe uznána.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2023/RLZ_OPX