RLZ_OPX Odborná praxe

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2023
Rozsah
520 hodin. 20 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Jana Bencová (cvičící)
Bc. Jan Jaroš (cvičící)
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (cvičící)
Garance
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Během svého studia získá student řadu kompetencí – znalostí a dovedností. Znalosti získává především prostřednictvím teoretického výkladu a samostudia. Řadu znalostí následně změní na dovednosti svou prací na cvičeních, zpracováním projektů a seminárních prací. Avšak ne všechny dovednosti může student získat v prostředí vysoké školy nebo samostatnou prací. Mnohdy je to možné pouze soustavnou prací v podniku, tedy v prostředí, v němž bude po absolvování vysoké školy působit. Cílem předmětu je tedy získání dovedností, které nemohou být získány jinak než v podnikové praxi a v podmínkách konkrétního podniku.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
1) Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty (HR specialisty) v oblasti získávání, příjímání a výběru zaměstnanců a adaptace zaměstnanců
2) Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty (HR specialisty) v oblasti řízení a hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců, rozvoje zaměstnanců, motivace a odměňování zaměstnanců
3) Ovládá činnosti a aktivity podnikového personalisty (HR specialisty) v oblasti podnikové kultury včetně etického řízení, zásady komunikace, tvorby týmu
4) Ovládá zásady tvorby a vedení personální agendy včetně příslušné legislativy
5) Zvládá agendu spojenou s komunikaci s příslušnými orgány státní a veřejné správy v oblasti HR
Osnova
  • 1. Volba odborné praxe.
  • 2. Přihlášení a přiřazení odborné praxe.
  • 3. Průběh a zakončení praxe.
  • 4. Potvrzení o absolvování odborné praxe.
  • 5. Příprava závěrečné zprávy.
Literatura
    doporučená literatura
  • VÁCHAL, J., M. VOCHOZKA, J. STRAKOVÁ, Z. CAHA, I. KMECOVÁ, R. VANÍČKOVÁ a P. PÁRTLOVÁ, 2021. Certifikovaná metodika: Stabilizace a rozvoj malých a středních podniků ve venkovském prostoru. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých
  • CAHA, Z. a J. URBAN, 2020. Personální řízení v malých a středních podnicích ve venkovském prostoru. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-159-2.
  • URBAN, J., 2014. Případové studie z managementu lidských zdrojů. Praha: Ústav práva a právní vědy. ISBN 978-80-87974-03-2.
Organizační formy výuky
odborná praxe
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi520520
Celkem:520520
Metody hodnocení a jejich poměr
Absolvování odborné praxe ve stanoveném rozsahu a odbornosti, odevzdání předepsaných dokumentů 100 %
Podmínky testu
Pokud student během praxe nezíská požadované dovednosti, zajistí garanční pracoviště v~součinnosti s~garantem studijního programu doškolení z~konkrétní problematiky, která nebyla během praxe dostatečně (či vůbec) probrána.

Výstupy z~učení 1) až 3) - způsob ověření: vypracování případové studie dle zadání na základě podkladů z~reálné firmy pro vybranou konkrétní oblast (viz studijní materiály)

Výstupy z~učení 4) až 5) způsob ověření: test v~IS

Postup pro plnění odborné praxe - PREZENČNÍ FORMA:

Před nástupem na praxi:

1) Přihlášení se do rozpisu praxí na měsíc, v~němž praxi začne student vykonávat. Přihlášení je potřeba provést do 15. dne v~měsíci, který předchází nástupu na praxi (např. pro nástup v~únoru do 15. ledna).

2) Výběr firmy – pokud si nezvolíte firmu z~doporučeného seznamu firem, podává se v~Úřadovně žádost ODBORNÁ PRAXE: Žádost o~přiřazení k~vlastní společnosti. O~přiřazení ke společnosti rozhoduje garanční pracoviště.

3) Doručení protokolu o~přijetí na odbornou praxi (v případě výběru firmy z~doporučeného seznamu), a to opět do 15. dne v~měsíci před nástupem na praxi nebo Doručení protokolu o~přijetí na odbornou praxi a dvou originálů rámcové dohody o~spolupráci (v případě výběru vlastní firmy) – dokládáte po schválení žádosti.

Po skončení praxe:

Jakmile odpracujete požadovaný počet hodin, je potřeba nejpozději do 30 dnů doručit na Studijní oddělení tyto dokumenty:

• Protokol o~absolvované praxi

• Hodnocení odborné praxe studentem

• Pracovní deník

+ vyplnit Evidenci pracovních zkušeností v~IS

Pro úspěšné splnění odborné praxe je rovněž potřeba svou praxi obhájit. Obhajobu již neřeší Studijní oddělení, ale Pedagogické oddělení. K~obhajobě je potřeba se přihlásit přes rozpisy v~IS a odevzdat Závěrečnou zprávu.

Veškeré odevzdávané dokumenty musí být originál a není možné je posílat naskenované e-mailem. Pohlídejte si, aby odevzdávané dokumenty měly všechny potřebné podpisy. Je potřeba, aby byl v~protokolu podepsaný školitel partnera (ten, kdo je za Vás na praxi zodpovědný) i odpovědný zástupce partnera (školitelův nadřízený, vedoucí firmy apod.). V~případě, že se jedná o~stejnou osobu, je nutné uvést podpis na obě dvě kolonky. Rovněž na obou rámcových dohodách je potřeba mít razítko a podpis.

Postup pro POTVRZENÍ odborné praxe - KOMBINOVANÁ FORMA:

Na základě pracovních zkušeností může student podat žádost o~potvrzení praxe. Žádost o~potvrzení praxe na základě zaměstnání se podává v~termínu určeném harmonogramem akademického roku. V~letním semestru je termín pro podání žádosti 6.3.2023–12.3.2023. Žádost se podává elektronicky přes Úřadovnu v~IS (žádost PRAXE Odborná Bc. kombinovaná forma – Potvrzení o~absolvování odborné praxe). K~žádosti je potřeba přiložit potvrzení od zaměstnavatele (vzor naleznete v~dokumentech v~IS) a toto potvrzení poté odevzdat na Studijní oddělení. Žádost je posouzena garančním pracovištěm.

a) V~případě, že komise zjistí, že nebyly v~dostatečné míře naplněny výstupy z~učení, jsou studentovi určeny e-learningy (včetně závěrečného testu) příp. vypracování případové studie, které si student musí dostudovat.

b) V~případě, že student úspěšně splní závěrečný test ze všech stanovených e-learningů příp. případovou studii, je mu předmět Odborná praxe uznán.

Pokud praxe nenaplní minimálně 50 % hodnocených kritérií (výstupů z~učení) nebude uznána za nesplnění základní anotace a garanční pracoviště zadá studentovi hodnocení „Nevyhověl“.

Informace učitele
Účast na praxi řeší vnitřní norma VŠTE. Docházka studenta může být kontrolována garančním pracovištěm. Pro splnění praxe je nutné odevzdat všechny požadované materiály v termínech uvedených v IS. Pokud studentem navrhovaná firma, či náplň práce neodpovídá zaměření studia, nebude praxe uznána.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023, léto 2024, zima 2024.