VŠTE:Z_PPS2_an Pedagogická psychologie II. - Informace o předmětu
Z_PPS2_an Pedagogická psychologie II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
- Rozsah
- 0/0/0. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Mrhálek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Z_PPS2_an/D01a: Ne 23. 10. 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, 14:50–16:20 E5, T. Mrhálek
Z_PPS2_an/D01b: So 19. 11. 9:40–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, 13:05–14:35 E6, T. Mrhálek - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je představit studujícím základní poznatky ohledně šikany a kyberšikany, jejich prevence a řešení. Dále pak seznámit studující s dynamikou vztahů ve školní třídě a problémy, které z ní mohou vyplývat. Poslední část programu je věnována procesu adaptace dětí na školní prostředí.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu studující - zná možnosti předcházení šikaně a kyberšikaně a jejich řešení; - chápe vývoj školních tříd a jejich dynamiku, včetně problémů, které z toho mohou vycházet; - dokáže pracovat s adaptací žáků na školní prostředí.
- Osnova
- Osnova přímé výuky 1. Seznámení se s šikanou a její řešení. 2. Seznámení se s kyberšikanou a její řešení. 3. Zvláštnosti vztahů mezi učiteli, žáky a jejich rodiči. 4. Školní třídy, jejich utváření a vývoj. 5. Problémový žák. 6. Problémy poznávací činnosti a jejího rozvoje ve výchovně vzdělávacím procesu.
- Literatura
- ČERNÁ, A., 2013. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada. ISBN 978-80-210-6374-7.
- KOLLÁRIKOVÁ, Z. a B. PUPALA, 2001. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-585-7.
- FONTANA, D., 2014. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0741-2.
- VÝROST, J. a I. SLAMĚNÍK, 2008. Sociální psychologie. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1428-8.
- VÁGNEROVÁ, M., 2005. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
- KOLÁŘ, M., 2011. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. ISBN 9788073678715.
- FRANCLOVÁ, M., 2013. Zahájení školní docházky. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4463-6.
- ČAPEK, R., 2010. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2742-4.
- NAVRÁTIL, S. a J. MATTIOLI, 2011. Problémové chování dětí a mládeže. Jak mu předcházet, jak ho eliminovat. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3672-3.
- ČÁBALOVÁ, D., 2011. Pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2993-0.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 Celkem: 6 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Podmínky testu
- Průběžné hodnocení průběžná zkouška ústní – 30 bodů (tj. 30 %) Závěrečné hodnocení závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %) Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů, tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů, tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
- Informace učitele
- V případě nesplnění povinné docházky bude nutno vypracovat kompenzační práci dle pokynu vyučujícího předmětu.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2022/Z_PPS2_an