TTD Tvorba technické dokumentace

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2022
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Lucie Krobová (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TTD/S01: Pá 16:30–18:00 D416, B. Pelánková
TTD/S02: každé liché pondělí 11:25–12:55 H109, každé liché pondělí 13:05–14:35 H109, P. Machová
TTD/S03: každé liché úterý 11:25–12:55 H109, každé liché úterý 13:05–14:35 H109, P. Machová
TTD/S04: Pá 9:40–11:10 E7, B. Pelánková
TTD/S05: Pá 8:00–9:30 E7, B. Pelánková
TTD/S06: Pá 13:05–14:35 D416, B. Pelánková
TTD/S07: každé liché pondělí 8:00–9:30 H109, každé liché pondělí 9:40–11:10 H109, P. Machová
TTD/S08: Po 13:05–14:35 D617, L. Krobová
TTD/S10: Út 14:50–16:20 D616, L. Krobová
TTD/S11: Út 16:30–18:00 D616, L. Krobová
TTD/S12: Út 18:10–19:40 D616, L. Krobová
Předpoklady
FORMA(P)
Předmět je prioritně určen pro absolventy nestavebních oborů středních škol.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s kreslením a čtením stavebních výkresů. Absolvent předmětu po úspěšném absolvování : a) dokáže přečíst výkresy stavební technické dokumentace b) umí vysvětlit, co znamenají jednotlivé čáry, znaky, šrafy apod. ve výkresech technické dokumentace c) je schopen aplikovat získané vědomosti při tvorbě vlastní technické dokumentace
Výstupy z učení
Student je seznámen s kreslením a čtením stavebních výkresů. Dokáže přečíst výkresy stavební technické dokumentace, umí vysvětlit, co znamenají jednotlivé čáry, znaky, šrafy apod. ve výkresech technické dokumentace, je schopen aplikovat získané vědomosti při tvorbě vlastní technické dokumentace.
Osnova
  • Tematické okruhy:
  • 1. Všeobecné informace o stavebních výkresech, měřítka, formáty, čáry – druhy a jejich použití
  • 2. Základní vybavení projektu pro stavební povolení – půdorysy, řezy, pohledy a orientace budovy na výkresu
  • 3. Zásady kótování a popis výkresů
  • 4. Zobrazení otvorů ve výkresech – okna, dveře (půdorys, řez, pohled) a související názvosloví
  • 5. Základy kreslení podlaží, legenda místností, materiálů, identifikační tabulka. Zobrazení komínů, větracích průduchů a šachet
  • 6. Kreslení podlahy, obkladů, prostupů a zařizovacích předmětů
  • 7. Svislý řez objektem a technický pohled
  • 8. Základy kreslení schodišť
  • 9. Základy kreslení stropů
  • 10. Základy kreslení krovu, sklonitých a plochých střech
  • 11. Základy kreslení základů
  • 12. Základy kreslení výkopů
  • 13. Zásady kreslení situace
Literatura
    povinná literatura
  • ČSN 01 3420- Výkresy pozemních staveb – kreslení výkresů stavební části, ČSI, 2004
  • GALKO, Radim. CAD systémy I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 66 s. ISBN 978-80-87278-63-5. info
    doporučená literatura
  • PAVLIC,J. A KOL.- Cvičení z pozemního stavitelství pro 1. a 2. ročník SPŠ stavebních, Praha, Sobotáles, 1995. ISBN 80-901684-9-3
  • HANÁK, M. Pozemní stavitelství: cvičení I, Praha, ČVUT, 2005. ISBN 80-01-03267-1
  • NOVOTNÝ, J. Cvičení z pozemního stavitelství pro 1. a 2. ročník, konstrukční cvičení pro 3. a 4. ročník SPŠ stavebních, Praha, Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1
  • SÝKORA, J A KOL: Architektonické kreslení. 2. přeprac. vydání, ČVUT, Praha, 2008. ISBN 978-80-01-04115-4
Organizační formy výuky
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test5 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál3 
Příprava na závěrečný test6 
dílčí úkoly2 
zpracování semestrální práce10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:520
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
seminární práce 20 %
aplikace teoretických znalostí 10 %
Podmínky testu
Během semestru student(ka) vypracuje seminární práci, ze které může získat max. 20 bodů, a dva dílčí úkoly (aplikace teoretických znalostí), každý za max. 5 bodů. Seminární práci i dílčí úkoly je nutno odevzdat nejpozději před zápočtovým testem ve stanovený termín, který určí vyučující na hodině. Zápočtový test je za max. 70 bodů. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
Navazující předměty
Informace učitele
https://is.vstecb.cz/auth/el/5610/zima2012/TTD/index.qwarp
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2023, léto 2024, zima 2024.