VŠTE:TTD Tvorba technické dokumentace - Informace o předmětu
TTD Tvorba technické dokumentace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Lucie Krobová (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TTD/S01: Pá 16:30–18:00 D416, B. Pelánková
TTD/S02: každé liché pondělí 11:25–12:55 H109, každé liché pondělí 13:05–14:35 H109, P. Machová
TTD/S03: každé liché úterý 11:25–12:55 H109, každé liché úterý 13:05–14:35 H109, P. Machová
TTD/S04: Pá 9:40–11:10 E7, B. Pelánková
TTD/S05: Pá 8:00–9:30 E7, B. Pelánková
TTD/S06: Pá 13:05–14:35 D416, B. Pelánková
TTD/S07: každé liché pondělí 8:00–9:30 H109, každé liché pondělí 9:40–11:10 H109, P. Machová
TTD/S08: Po 13:05–14:35 D617, L. Krobová
TTD/S10: Út 14:50–16:20 D616, L. Krobová
TTD/S11: Út 16:30–18:00 D616, L. Krobová
TTD/S12: Út 18:10–19:40 D616, L. Krobová - Předpoklady
- FORMA(P)
Předmět je prioritně určen pro absolventy nestavebních oborů středních škol. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Konstrukce staveb (program VŠTE, ST)
- Stavební management (program VŠTE, ST)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s kreslením a čtením stavebních výkresů. Absolvent předmětu po úspěšném absolvování : a) dokáže přečíst výkresy stavební technické dokumentace b) umí vysvětlit, co znamenají jednotlivé čáry, znaky, šrafy apod. ve výkresech technické dokumentace c) je schopen aplikovat získané vědomosti při tvorbě vlastní technické dokumentace
- Výstupy z učení
- Student je seznámen s kreslením a čtením stavebních výkresů. Dokáže přečíst výkresy stavební technické dokumentace, umí vysvětlit, co znamenají jednotlivé čáry, znaky, šrafy apod. ve výkresech technické dokumentace, je schopen aplikovat získané vědomosti při tvorbě vlastní technické dokumentace.
- Osnova
- Tematické okruhy:
- 1. Všeobecné informace o stavebních výkresech, měřítka, formáty, čáry – druhy a jejich použití
- 2. Základní vybavení projektu pro stavební povolení – půdorysy, řezy, pohledy a orientace budovy na výkresu
- 3. Zásady kótování a popis výkresů
- 4. Zobrazení otvorů ve výkresech – okna, dveře (půdorys, řez, pohled) a související názvosloví
- 5. Základy kreslení podlaží, legenda místností, materiálů, identifikační tabulka. Zobrazení komínů, větracích průduchů a šachet
- 6. Kreslení podlahy, obkladů, prostupů a zařizovacích předmětů
- 7. Svislý řez objektem a technický pohled
- 8. Základy kreslení schodišť
- 9. Základy kreslení stropů
- 10. Základy kreslení krovu, sklonitých a plochých střech
- 11. Základy kreslení základů
- 12. Základy kreslení výkopů
- 13. Zásady kreslení situace
- Literatura
- povinná literatura
- ČSN 01 3420- Výkresy pozemních staveb – kreslení výkresů stavební části, ČSI, 2004
- GALKO, Radim. CAD systémy I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 66 s. ISBN 978-80-87278-63-5. info
- doporučená literatura
- PAVLIC,J. A KOL.- Cvičení z pozemního stavitelství pro 1. a 2. ročník SPŠ stavebních, Praha, Sobotáles, 1995. ISBN 80-901684-9-3
- HANÁK, M. Pozemní stavitelství: cvičení I, Praha, ČVUT, 2005. ISBN 80-01-03267-1
- NOVOTNÝ, J. Cvičení z pozemního stavitelství pro 1. a 2. ročník, konstrukční cvičení pro 3. a 4. ročník SPŠ stavebních, Praha, Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1
- SÝKORA, J A KOL: Architektonické kreslení. 2. přeprac. vydání, ČVUT, Praha, 2008. ISBN 978-80-01-04115-4
- Organizační formy výuky
- cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 3 Příprava na závěrečný test 6 dílčí úkoly 2 zpracování semestrální práce 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 52 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
seminární práce 20 %
aplikace teoretických znalostí 10 % - Podmínky testu
- Během semestru student(ka) vypracuje seminární práci, ze které může získat max. 20 bodů, a dva dílčí úkoly (aplikace teoretických znalostí), každý za max. 5 bodů. Seminární práci i dílčí úkoly je nutno odevzdat nejpozději před zápočtovým testem ve stanovený termín, který určí vyučující na hodině. Zápočtový test je za max. 70 bodů. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.vstecb.cz/auth/el/5610/zima2012/TTD/index.qwarp
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2022/TTD