VŠTE:TTD Tvorba technické dokumentace - Informace o předmětu
TTD Tvorba technické dokumentace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TTD/S01: každé sudé úterý 8:00–9:30 H109, každé sudé úterý 9:40–11:10 H109, P. Machová
TTD/S02: každé sudé úterý 11:25–12:55 H109, každé sudé úterý 13:05–14:35 H109, P. Machová - Předpoklady
- FORMA(P)
Předmět je prioritně určen pro absolventy nestavebních oborů středních škol. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Konstrukce staveb (program VŠTE, ST)
- Stavební management (program VŠTE, ST)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s kreslením a čtením stavebních výkresů. Absolvent předmětu po úspěšném absolvování : a) dokáže přečíst výkresy stavební technické dokumentace b) umí vysvětlit, co znamenají jednotlivé čáry, znaky, šrafy apod. ve výkresech technické dokumentace c) je schopen aplikovat získané vědomosti při tvorbě vlastní technické dokumentace
- Výstupy z učení
- Student je seznámen s kreslením a čtením stavebních výkresů. Dokáže přečíst výkresy stavební technické dokumentace, umí vysvětlit, co znamenají jednotlivé čáry, znaky, šrafy apod. ve výkresech technické dokumentace, je schopen aplikovat získané vědomosti při tvorbě vlastní technické dokumentace.
- Osnova
- Tematické okruhy:
- 1. Všeobecné informace o stavebních výkresech, měřítka, formáty, čáry – druhy a jejich použití
- 2. Základní vybavení projektu pro stavební povolení – půdorysy, řezy, pohledy a orientace budovy na výkresu
- 3. Zásady kótování a popis výkresů
- 4. Zobrazení otvorů ve výkresech – okna, dveře (půdorys, řez, pohled) a související názvosloví
- 5. Základy kreslení podlaží, legenda místností, materiálů, identifikační tabulka. Zobrazení komínů, větracích průduchů a šachet
- 6. Kreslení podlahy, obkladů, prostupů a zařizovacích předmětů
- 7. Svislý řez objektem a technický pohled
- 8. Základy kreslení schodišť
- 9. Základy kreslení stropů
- 10. Základy kreslení krovu, sklonitých a plochých střech
- 11. Základy kreslení základů
- 12. Základy kreslení výkopů
- 13. Zásady kreslení situace
- Literatura
- povinná literatura
- ČSN 01 3420- Výkresy pozemních staveb – kreslení výkresů stavební části, ČSI, 2004
- GALKO, Radim. CAD systémy I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 66 s. ISBN 978-80-87278-63-5. info
- doporučená literatura
- NOVOTNÝ, J. Cvičení z pozemního stavitelství pro 1. a 2. ročník, konstrukční cvičení pro 3. a 4. ročník SPŠ stavebních, Praha, Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1
- HANÁK, M. Pozemní stavitelství: cvičení I, Praha, ČVUT, 2005. ISBN 80-01-03267-1
- SÝKORA, J A KOL: Architektonické kreslení. 2. přeprac. vydání, ČVUT, Praha, 2008. ISBN 978-80-01-04115-4
- PAVLIC,J. A KOL.- Cvičení z pozemního stavitelství pro 1. a 2. ročník SPŠ stavebních, Praha, Sobotáles, 1995. ISBN 80-901684-9-3
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
exkurze - odborná
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 3 19 Příprava na závěrečný test 6 8 dílčí úkoly 2 5 zpracování semestrální práce 10 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
seminární práce 20 %
aplikace teoretických znalostí 10 % - Podmínky testu
- Během semestru student(ka) vypracuje seminární práci, ze které může získat max. 20 bodů, a dva dílčí úkoly (aplikace teoretických znalostí), každý za max. 5 bodů. Seminární práci i dílčí úkoly je nutno odevzdat nejpozději před zápočtovým testem ve stanovený termín, který určí vyučující na hodině. Zápočtový test je za max. 70 bodů. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.vstecb.cz/auth/el/5610/zima2012/TTD/index.qwarp
ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2020/TTD