VŠTE:BPE_MAR Marketing - Informace o předmětu
BPE_MAR Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jitka Mattyašovská (cvičící)
Ing. et Ing. Nikola Sagapova, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Martin Vítek, Ph.D., MBA (cvičící)
doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., MBA (pomocník) - Garance
- doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BPE_MAR/E2: So 25. 9. 13:05–14:35 E1, 14:50–16:20 E1, 16:30–18:00 E1, Ne 7. 11. 14:50–16:20 E1, 16:30–18:00 E1, So 20. 11. 13:05–14:35 E1, 14:50–16:20 E1, 16:30–18:00 E1, M. Vítek
BPE_MAR/P01: Út 13:05–14:35 E1, M. Vítek
BPE_MAR/P02: Út 16:30–18:00 E1, M. Vítek
BPE_MAR/S01: Čt 13:05–14:35 N007, M. Vítek
BPE_MAR/S02: Čt 16:30–18:00 N007, M. Vítek
BPE_MAR/S03: Út 16:30–18:00 N007, R. Dušek
BPE_MAR/S04: St 13:05–14:35 N011, T. Jambal
BPE_MAR/S05: St 14:50–16:20 N007, R. Dušek
BPE_MAR/S06: St 16:30–18:00 N011, N. Sagapova
BPE_MAR/S07: St 8:00–9:30 N011, T. Jambal
BPE_MAR/S08: St 11:25–12:55 N011, T. Jambal
BPE_MAR/S09: Pá 11:25–12:55 N214, N. Sagapova
BPE_MAR/S10: St 9:40–11:10 N011, N. Sagapova
BPE_MAR/S11: Pá 9:40–11:10 N214, N. Sagapova - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů "4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, segmentace, nákupní chování, atd.). Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
- prakticky řeší základní marketingové problémy,
- dokáže určit základní segmentační kritéria pro vybraný produkt (výrobek či službu),
- analyzuje nástroje marketingového mixu (produkt, cena, komunikační mix, distribuce),
- navrhuje marketingový výzkum,
- zpracovává dotazníkové šetření,
- aplikuje marketing ve vybraných oblastech. - Osnova
- Přednášky:
- 1. Úvod do předmětu
- 2. Proces STP - Segmentace, targeting, positioning
- 3. Kupní chování zákazníků
- 4. Marketingový výzkum, marketingový informační systém
- 5. Metody marketingového výzkumu
- 6. Marketing a marketingový mix
- 7. Produkt
- 8. Cena
- 9. Marketing služeb a neziskového sektoru
- 10. Marketingová komunikace
- 11. Nástroje komunikačního mixu – podpora prodeje, komunikace v místě prodeje
- 12. Nástroje komunikačního mixu – veletrhy a výstavy, event marketing
- 13. Distribuce
- Semináře:
- 1. Historický vývoj marketingu
- 2. Segmentační kritéria
- 3. Kupní chování firem
- 4. Proces marketingového výzkumu
- 5. Data marketingového výzkumu. Dotazník
- 6. Rozšířený marketingový mix
- 7. Značka
- 8. Přístupy k tvorbě ceny
- 9. Marketingové aplikace ve vybraných oblastech
- 10. Nástroje komunikačního mixu – reklama
- 11. Nástroje komunikačního mixu – Public relations, sponzoring, corporate identity
- 12. Nástroje komunikačního mixu - přímý marketing, osobní prodej
- 13. Internetový marketing, nové trendy v marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. et al. 2019. Marketing Management_p4: European Edition. [s. l.]: Pearson Higher. ISBN 1292248440.
- KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson. ISBN 978-0-273-78699-3.
- SLABÁ, M., 2012. Marketing: Studijní opora pro kombinované studium. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-013-7.
- KARLÍČEK, M. et al., 2018. Základy marketingu. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5.
- KOTLER, P. a L. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
- JAKUBÍKOVÁ, D., 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4670-8.
- doporučená literatura
- VAŠTÍKOVÁ, M., 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5037-8.
- KARLÍČEK, M., 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247- 5769-8.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Esej 21 21 Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 32 Příprava na závěrečný test 30 60 Závěrečný test 1 1 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Aktivita studentů, dílčí úkoly 5 %
esej (10 NS) 25 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70 % celkového hodnocení. Celková klasifikace předmětu, tj. součet bodů za průběžné (30 - 0) a závěrečné hodnocení (70 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.
Průběžné hodnocení:
plnění průběžných úkolů - 5 % (tj. 5 bodů)
esej (10 NS) - 25 % (tj. 25 bodů)
Závěrečné hodnocení:
závěrečný test - 70 % (tj. 70 bodů)
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Hodnocení studentů s individuálním studijním plánem (ISP) se bude skládat z průběžného hodnocení (esej dle zadání uvedeného v IS, nicméně bez nutnosti ji prezentovat - max. 30 bodů) a závěrečného hodnocení (závěrečný test - max. 70 bodů). Studenti s ISP mají povinnost ihned po schválení svého individuálního studijního plánu kontaktovat vyučujícího své seminární skupiny, v případě, že tak student neučiní nejpozději do dvou týdnů od schválení, nebude na jeho ISP brán zřetel. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2021/BPE_MAR