BPE_MAR Marketing

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2020
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. (přednášející)
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Kateřina Kvěchová (přednášející)
Ing. Tomáš Karlík (cvičící)
Garance
doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BPE_MAR/E1: Ne 11. 10. 14:50–16:20 E1, 16:30–18:00 E1, 18:10–19:40 E1, So 31. 10. 13:05–14:35 E1, 14:50–16:20 E1, 16:30–18:00 E1, So 7. 11. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, K. Kvěchová
BPE_MAR/P01: Út 11:25–12:55 E1, K. Kvěchová
BPE_MAR/S01: St 14:50–16:20 N121, T. Karlík
BPE_MAR/S02: St 14:50–16:20 N121, T. Karlík
BPE_MAR/S03: Út 16:30–18:00 N121, T. Karlík
BPE_MAR/S04: Út 13:05–14:35 B2, K. Kvěchová
BPE_MAR/S05: St 16:30–18:00 N121, T. Karlík
BPE_MAR/S06: Út 14:50–16:20 N121, T. Karlík
BPE_MAR/S07: Út 14:50–16:20 N121, T. Karlík
BPE_MAR/S08: Út 16:30–18:00 N121, T. Karlík
BPE_MAR/S09: Čt 9:40–11:10 N121, K. Kvěchová
BPE_MAR/S10: St 16:30–18:00 N121, T. Karlík
BPE_MAR/S17: Čt 9:40–11:10 N121, K. Kvěchová
BPE_MAR/S18: Po 14:50–16:20 B1, K. Kvěchová
BPE_MAR/S19: Po 14:50–16:20 B1, K. Kvěchová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů "4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, segmentace, nákupní chování, atd.). Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
- prakticky řeší základní marketingové problémy,
- dokáže určit základní segmentační kritéria pro vybraný produkt (výrobek či službu),
- analyzuje nástroje marketingového mixu (produkt, cena, komunikační mix, distribuce),
- navrhuje marketingový výzkum,
- zpracovává dotazníkové šetření,
- aplikuje marketing ve vybraných oblastech.
Osnova
  • Přednášky:
  • 1. Úvod do předmětu
  • 2. Proces STP - Segmentace, targeting, positioning
  • 3. Kupní chování zákazníků
  • 4. Marketingový výzkum, marketingový informační systém
  • 5. Metody marketingového výzkumu
  • 6. Marketing a marketingový mix
  • 7. Produkt
  • 8. Cena
  • 9. Marketing služeb a neziskového sektoru
  • 10. Marketingová komunikace
  • 11. Nástroje komunikačního mixu – podpora prodeje, komunikace v místě prodeje
  • 12. Nástroje komunikačního mixu – veletrhy a výstavy, event marketing
  • 13. Distribuce
  • Semináře:
  • 1. Historický vývoj marketingu
  • 2. Segmentační kritéria
  • 3. Kupní chování firem
  • 4. Proces marketingového výzkumu
  • 5. Data marketingového výzkumu. Dotazník
  • 6. Rozšířený marketingový mix
  • 7. Značka
  • 8. Přístupy k tvorbě ceny
  • 9. Marketingové aplikace ve vybraných oblastech
  • 10. Nástroje komunikačního mixu – reklama
  • 11. Nástroje komunikačního mixu – Public relations, sponzoring, corporate identity
  • 12. Nástroje komunikačního mixu - přímý marketing, osobní prodej
  • 13. Internetový marketing, nové trendy v marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. a L. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • SLABÁ, M., 2012. Marketing: Studijní opora pro kombinované studium. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-013-7.
  • JAKUBÍKOVÁ, D., 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson. ISBN 978-0-273-78699-3.
  • KOTLER, P. et al. 2019. Marketing Management_p4: European Edition. [s. l.]: Pearson Higher. ISBN 1292248440.
  • KARLÍČEK, M. et al., 2018. Základy marketingu. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5.
    doporučená literatura
  • VAŠTÍKOVÁ, M., 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5037-8.
  • KARLÍČEK, M., 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247- 5769-8.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Esej2121
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1332
Příprava na závěrečný test3060
Závěrečný test11
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2616
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
plnění průběžných úkolů 5 %
esej (10 NS) 25 %
závěrečný test prostřednictvím odpovědníku v~IS 70 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70 % celkového hodnocení. Celková klasifikace předmětu, tj. součet bodů za průběžné (30 - 0) a závěrečné hodnocení (70 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.

Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.

Průběžné hodnocení:

plnění průběžných úkolů - 5 % (tj. 5 bodů)

esej (10 NS) - 25 % (tj. 25 bodů)

Závěrečné hodnocení:

závěrečný test prostřednictvím odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Informace učitele
Přednášky proběhnou prostřednictvím MS Teams v reálném čase stanoveným rozvrhem hodin, ale zároveň budou nahrávány a budou k dispozici pro studenty kombinované formy studia, semináře budou probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu.

Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2021.