VŠTE:MAZ Marketingové řízení - Informace o předmětu
MAZ Marketingové řízení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
- Rozsah
- 4/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Kateřina Kvěchová (přednášející)
Ing. Mgr. Martin Vítek, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAZ/A6: So 10. 10. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 11:25–12:55 A1, Ne 1. 11. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, Ne 29. 11. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, M. Vítek
MAZ/P01: Po 16:30–18:00 N107, Po 18:10–19:40 N107, K. Kvěchová
MAZ/S01: každý sudý čtvrtek 8:00–9:30 N205, K. Kvěchová - Předpoklady
- znalost základů marketingu
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět rozšiřuje a prohlubuje znalosti marketingu. Cílem předmětu je podrobné seznámení studentů s marketing managementem a jeho úlohou v organizacích a na mezinárodních trzích. Předmět studenty seznamuje se základy marketingového řízení, analýzy konkurence firmy, řízení značek, produktového portfolia i celého marketingového mixu na domácích i zahraničních trzích
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu:
• ovládá marketingovou situační analýzu, marketingové strategie a moderní trendy využívané v marketing managementu,
• aplikuje získané znalosti na praktických příkladech (výpočty tržních podílů, kapacit trhu apod.),
• je schopen sestavit matici BCG a vypočítat veškeré její parametry,
• je schopen vybrat vhodné formy vstupu na zahraniční trhy i vhodné marketingové strategie a koncepce, rozhodnout o adaptaci, či standardizaci marketingového mixu. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu, principy marketingového řízení
- 2. Marketingová situační analýza a marketingové prostředí
- 3. Analýza konkurence firmy, měření a předvídání tržní poptávky
- 4. Řízení produktového portfolia
- 5. Značka
- 6. Řízení distribučních cest a logistika v marketingu
- 7. Marketingové strategie při vstupu na mezinárodní trhy, problematika internacionalizace
- 8. Mezinárodní marketingový mix, adaptace, vs. standardizace
- 9. Formy vstupu na mezinárodní trhy
- 10. Rizika a platby v mezinárodním marketingu
- 11. Holistický marketing a hodnota poskytovaná zákazníkům
- 12. Společenská odpovědnost firem a etika v marketingu
- 13. Moderní trendy v marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. vydání. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- SLABÁ, Marie. Marketing management I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 156 s. ISBN 978-80-87278-84-0. info
- doporučená literatura
- MACHKOVÁ, Hana a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktual. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014, 256 s. ISBN 978-80-247-4874-0. info
- MACHKOVÁ, Anna, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 5. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010, 240 s. ISBN 978-80-247-3237-4. info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Thirteenth ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2008, 662 s. ISBN 978-0-13-600998-6. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 40 Příprava na závěrečný test 60 88 seminární práce 44 40 Účast na přednáškách 52 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 14 Celkem: 182 182 - Metody hodnocení a jejich poměr
- seminární práce 30 %
závěrečný test přes odpovědník 70 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70 % celkového hodnocení. Celková klasifikace předmětu, tj. součet bodů za průběžné (30 - 0) a závěrečné hodnocení (70 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.
Průběžné hodnocení:
seminární práce (10 NS) - 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení:
závěrečný test prostřednictvím odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
- Informace učitele
- Přednášky proběhnou prostřednictvím MS Teams v reálném čase stanoveným rozvrhem hodin, semináře budou probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu. Tutoriály pro kombinovanou formu studia proběhnou prostřednictvím MS Teams v reálném čase stanoveným rozvrhem hodin.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2020/MAZ