MAZ Marketingové řízení

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2020
Rozsah
4/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Kateřina Kvěchová (přednášející)
Ing. Mgr. Martin Vítek, Ph.D., MBA (cvičící)
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MAZ/A6: So 10. 10. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 11:25–12:55 A1, Ne 1. 11. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, Ne 29. 11. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, M. Vítek
MAZ/P01: Po 16:30–18:00 N107, Po 18:10–19:40 N107, K. Kvěchová
MAZ/S01: každý sudý čtvrtek 8:00–9:30 N205, K. Kvěchová
Předpoklady
znalost základů marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět rozšiřuje a prohlubuje znalosti marketingu. Cílem předmětu je podrobné seznámení studentů s marketing managementem a jeho úlohou v organizacích a na mezinárodních trzích. Předmět studenty seznamuje se základy marketingového řízení, analýzy konkurence firmy, řízení značek, produktového portfolia i celého marketingového mixu na domácích i zahraničních trzích
Výstupy z učení
Absolvent předmětu:
• ovládá marketingovou situační analýzu, marketingové strategie a moderní trendy využívané v marketing managementu,
• aplikuje získané znalosti na praktických příkladech (výpočty tržních podílů, kapacit trhu apod.),
• je schopen sestavit matici BCG a vypočítat veškeré její parametry,
• je schopen vybrat vhodné formy vstupu na zahraniční trhy i vhodné marketingové strategie a koncepce, rozhodnout o adaptaci, či standardizaci marketingového mixu.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu, principy marketingového řízení
  • 2. Marketingová situační analýza a marketingové prostředí
  • 3. Analýza konkurence firmy, měření a předvídání tržní poptávky
  • 4. Řízení produktového portfolia
  • 5. Značka
  • 6. Řízení distribučních cest a logistika v marketingu
  • 7. Marketingové strategie při vstupu na mezinárodní trhy, problematika internacionalizace
  • 8. Mezinárodní marketingový mix, adaptace, vs. standardizace
  • 9. Formy vstupu na mezinárodní trhy
  • 10. Rizika a platby v mezinárodním marketingu
  • 11. Holistický marketing a hodnota poskytovaná zákazníkům
  • 12. Společenská odpovědnost firem a etika v marketingu
  • 13. Moderní trendy v marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. vydání. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8. info
  • SLABÁ, Marie. Marketing management I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 156 s. ISBN 978-80-87278-84-0. info
    doporučená literatura
  • MACHKOVÁ, Hana a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktual. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014, 256 s. ISBN 978-80-247-4874-0. info
  • MACHKOVÁ, Anna, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 5. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010, 240 s. ISBN 978-80-247-3237-4. info
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Thirteenth ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2008, 662 s. ISBN 978-0-13-600998-6. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1340
Příprava na závěrečný test6088
seminární práce4440
Účast na přednáškách52 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi1314
Celkem:182182
Metody hodnocení a jejich poměr
seminární práce 30 %
závěrečný test přes odpovědník 70 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70 % celkového hodnocení. Celková klasifikace předmětu, tj. součet bodů za průběžné (30 - 0) a závěrečné hodnocení (70 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.

Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.

Průběžné hodnocení:

seminární práce (10 NS) - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení:

závěrečný test prostřednictvím odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Informace učitele
Přednášky proběhnou prostřednictvím MS Teams v reálném čase stanoveným rozvrhem hodin, semináře budou probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu. Tutoriály pro kombinovanou formu studia proběhnou prostřednictvím MS Teams v reálném čase stanoveným rozvrhem hodin.

Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2019, léto 2021.