MAZ Marketingové řízení

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2018
Rozsah
4/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (pomocník)
Ing. Roman Švec, Ph.D. (pomocník)
Garance
Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MAZ/P01: Po 14:50–16:20 A3, Po 16:30–18:00 A3, M. Slabá
MAZ/S01: každé sudé pondělí 18:10–19:40 A3, M. Slabá
Předpoklady
FORMA ( P ) && MAX_PREZENCNICH ( 35 )
znalost základů marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět rozšiřuje a prohlubuje znalosti marketingu. Cílem předmětu je podrobné seznámení studentů s marketing managementem a jeho úlohou v organizacích a na mezinárodních trzích. Předmět studenty seznamuje se základy marketingového řízení, analýzy konkurence firmy, řízení značek, produktového portfolia i celého marketingového mixu na domácích i zahraničních trzích
Výstupy z učení
Absolvent předmětu:
• ovládá marketingovou situační analýzu, marketingové strategie a moderní trendy využívané v marketing managementu,
• aplikuje získané znalosti na praktických příkladech (výpočty tržních podílů, kapacit trhu apod.),
• je schopen sestavit matici BCG a vypočítat veškeré její parametry,
• je schopen vybrat vhodné formy vstupu na zahraniční trhy i vhodné marketingové strategie a koncepce, rozhodnout o adaptaci, či standardizaci marketingového mixu.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu, principy marketingového řízení
  • 2. Marketingová situační analýza a marketingové prostředí
  • 3. Analýza konkurence firmy, měření a předvídání tržní poptávky
  • 4. Řízení produktového portfolia
  • 5. Značka
  • 6. Řízení distribučních cest a logistika v marketingu
  • 7. Marketingové strategie při vstupu na mezinárodní trhy, problematika internacionalizace
  • 8. Mezinárodní marketingový mix, adaptace, vs. standardizace
  • 9. Formy vstupu na mezinárodní trhy
  • 10. Rizika a platby v mezinárodním marketingu
  • 11. Holistický marketing a hodnota poskytovaná zákazníkům
  • 12. Společenská odpovědnost firem a etika v marketingu
  • 13. Moderní trendy v marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. vydání. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8. info
    doporučená literatura
  • MACHKOVÁ, Hana a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktual. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014, 256 s. ISBN 978-80-247-4874-0. info
  • MACHKOVÁ, Anna, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 5. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010, 240 s. ISBN 978-80-247-3237-4. info
    neurčeno
  • SLABÁ, Marie. Marketing management I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 156 s. ISBN 978-80-87278-84-0. info
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Thirteenth ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2008, 662 s. ISBN 978-0-13-600998-6. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1340
Příprava na závěrečný test6087
aktivní praticipace13 
prezentace1 
seminární práce3040
Účast na přednáškách52 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi1315
Celkem:182182
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 70 %
prezentace 5 %
seminární práce 15 %
aktivní účast na seminářích a přednáškách, plnění průběžně zadávaných úkolů, účast na marketingových výzkumech a dotazníkových šetřeních na seminářích 10 %
Podmínky testu
A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020, léto 2021.