VŠTE:MAZ Marketingové řízení - Informace o předmětu
MAZ Marketingové řízení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2018
- Rozsah
- 4/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (pomocník)
Ing. Roman Švec, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAZ/P01: Po 14:50–16:20 A3, Po 16:30–18:00 A3, M. Slabá
MAZ/S01: každé sudé pondělí 18:10–19:40 A3, M. Slabá - Předpoklady
- FORMA(P) && MAX_PREZENCNICH(35)
znalost základů marketingu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět rozšiřuje a prohlubuje znalosti marketingu. Cílem předmětu je podrobné seznámení studentů s marketing managementem a jeho úlohou v organizacích a na mezinárodních trzích. Předmět studenty seznamuje se základy marketingového řízení, analýzy konkurence firmy, řízení značek, produktového portfolia i celého marketingového mixu na domácích i zahraničních trzích
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu:
• ovládá marketingovou situační analýzu, marketingové strategie a moderní trendy využívané v marketing managementu,
• aplikuje získané znalosti na praktických příkladech (výpočty tržních podílů, kapacit trhu apod.),
• je schopen sestavit matici BCG a vypočítat veškeré její parametry,
• je schopen vybrat vhodné formy vstupu na zahraniční trhy i vhodné marketingové strategie a koncepce, rozhodnout o adaptaci, či standardizaci marketingového mixu. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu, principy marketingového řízení
- 2. Marketingová situační analýza a marketingové prostředí
- 3. Analýza konkurence firmy, měření a předvídání tržní poptávky
- 4. Řízení produktového portfolia
- 5. Značka
- 6. Řízení distribučních cest a logistika v marketingu
- 7. Marketingové strategie při vstupu na mezinárodní trhy, problematika internacionalizace
- 8. Mezinárodní marketingový mix, adaptace, vs. standardizace
- 9. Formy vstupu na mezinárodní trhy
- 10. Rizika a platby v mezinárodním marketingu
- 11. Holistický marketing a hodnota poskytovaná zákazníkům
- 12. Společenská odpovědnost firem a etika v marketingu
- 13. Moderní trendy v marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. vydání. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- doporučená literatura
- MACHKOVÁ, Hana a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktual. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014, 256 s. ISBN 978-80-247-4874-0. info
- MACHKOVÁ, Anna, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 5. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010, 240 s. ISBN 978-80-247-3237-4. info
- neurčeno
- SLABÁ, Marie. Marketing management I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 156 s. ISBN 978-80-87278-84-0. info
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Thirteenth ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2008, 662 s. ISBN 978-0-13-600998-6. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 40 Příprava na závěrečný test 60 87 aktivní praticipace 13 prezentace 1 seminární práce 30 40 Účast na přednáškách 52 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 15 Celkem: 182 182 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
prezentace 5 %
seminární práce 15 %
aktivní účast na seminářích a přednáškách, plnění průběžně zadávaných úkolů, účast na marketingových výzkumech a dotazníkových šetřeních na seminářích 10 % - Podmínky testu
- A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2018/MAZ