VŠTE:MARK Marketing - Informace o předmětu
MARK Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2017
- Rozsah
- 4/0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Marie Slabá, Ph.D. (přednášející)
Ing. Roman Švec, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MARK/A4: Ne 12. 11. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, 18:10–18:55 B1, Ne 3. 12. 12:10–12:55 E1, 13:05–14:35 E1, 14:50–16:20 E1, 16:30–18:00 E1, R. Švec
MARK/P01: St 9:40–11:10 B1, St 11:25–12:55 B1, M. Slabá - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH ( 250 ) && MAX_PREZENCNICH ( 356 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 606 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/606, pouze zareg.: 0/606 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů
("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, segmentace, nákupní chování, atd.).
Absolvováním předmětu získá student
komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu.
Úspěšný absolvent prakticky řeší základní marketingové problémy (dokáže určit základní segmentační kritéria pro vybraný produkt (výrobek, či službu), je schopen analyzovat nástroje marketingového mixu (produkt, cena, komunikační mix, distribuce). Absolvent je schopen navrhnout celkový marketingový výzkum a správně připravit a zpracovat dotazníkové šetření. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu, historický vývoj marketingu.
- 2. Marketingový informační systém, marketingový výzkum.
- 3. Základní metody marketingového výzkumu.
- 4. Kupní chování zákazníků.
- 5. Proces STP - Segmentace, targeting, positioning.
- 6. Marketing a marketingový mix.
- 7. Produkt.
- 8. Cena.
- 9. Marketingová komunikace a komunikační mix.
- 10. Distribuce.
- 11. Marketing služeb a neziskového sektoru.
- 12. Marketingové aplikace.
- 13. Marketing a globální trhy
- Literatura
- povinná literatura
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
- SLABÁ, Marie. Marketingová komunikace. 1.vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016.
- KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
- SLABÁ, Marie. Marketing: studijní opora pro kombinované studium : bakalářský studijní program. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7468-013-7.
- KARLÍČEK, Miroslav a kol. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
- doporučená literatura
- KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80- 247-3541-2.
- KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson, 2014. ISBN 9780273786993
- Organizační formy výuky
- přednáška
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 24 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 42 Příprava na závěrečný test 93 103 Účast na přednáškách 39 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 11 Celkem: 156 156 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2017/MARK