MARK Marketing

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2017
Rozsah
4/0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Marie Slabá, Ph.D. (přednášející)
Ing. Roman Švec, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MARK/A4: Ne 12. 11. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, 18:10–18:55 B1, Ne 3. 12. 12:10–12:55 E1, 13:05–14:35 E1, 14:50–16:20 E1, 16:30–18:00 E1, R. Švec
MARK/P01: St 9:40–11:10 B1, St 11:25–12:55 B1, M. Slabá
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 250 ) && MAX_PREZENCNICH ( 356 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 606 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/606, pouze zareg.: 0/606
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů ("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, segmentace, nákupní chování, atd.).
Absolvováním předmětu získá student
komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu.
Úspěšný absolvent prakticky řeší základní marketingové problémy (dokáže určit základní segmentační kritéria pro vybraný produkt (výrobek, či službu), je schopen analyzovat nástroje marketingového mixu (produkt, cena, komunikační mix, distribuce). Absolvent je schopen navrhnout celkový marketingový výzkum a správně připravit a zpracovat dotazníkové šetření.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu, historický vývoj marketingu.
  • 2. Marketingový informační systém, marketingový výzkum.
  • 3. Základní metody marketingového výzkumu.
  • 4. Kupní chování zákazníků.
  • 5. Proces STP - Segmentace, targeting, positioning.
  • 6. Marketing a marketingový mix.
  • 7. Produkt.
  • 8. Cena.
  • 9. Marketingová komunikace a komunikační mix.
  • 10. Distribuce.
  • 11. Marketing služeb a neziskového sektoru.
  • 12. Marketingové aplikace.
  • 13. Marketing a globální trhy
Literatura
    povinná literatura
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • SLABÁ, Marie. Marketingová komunikace. 1.vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016.
  • KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • SLABÁ, Marie. Marketing: studijní opora pro kombinované studium : bakalářský studijní program. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7468-013-7.
  • KARLÍČEK, Miroslav a kol. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
    doporučená literatura
  • KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80- 247-3541-2.
  • KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th ed., global ed. Boston: Pearson, 2014. ISBN 9780273786993
Organizační formy výuky
přednáška
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky24 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 42
Příprava na závěrečný test93103
Účast na přednáškách39 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 11
Celkem:156156
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 100 %
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, zima 2020.