MOP Metodika odborné práce

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2013
Rozsah
2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Maršík, Ph.D. (cvičící)
Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. František Stellner, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. František Stellner, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MOP/A1: Ne 13. 10. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, 12:00–13:30 E1, So 9. 11. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, So 21. 12. 13:40–15:10 E1, 15:15–16:45 E1, 16:50–17:35 E1, M. Maršík
MOP/D2: So 12. 10. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 12:00–12:45 B1, So 16. 11. 15:15–16:45 B1, 16:50–18:20 B1, 18:25–19:55 B1, So 21. 12. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, M. Maršík
MOP/K10: Ne 27. 10. 16:50–18:20 B2, 18:25–19:55 B2, So 16. 11. 12:00–13:30 B2, 13:40–15:10 B2, So 7. 12. 15:15–16:45 B2, 16:50–17:35 B2, So 11. 1. 12:00–13:30 B2, 13:40–15:10 B2, M. Maršík
MOP/P01: Út 8:15–9:45 E1, F. Stellner
MOP/P02: Út 9:55–11:25 E1, F. Stellner
MOP/P03: St 16:20–17:50 E1, M. Maršík
Předpoklady
Žádné specifické předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je získání odborných znalostí a praktických dovedností v oblasti přípravy, zpracování, prezantace a obhajoby studentských prací. Absolvent předmětu: - dokáže vymezit cíl a hypotézy práce a zpracovat metodiku k jeho naplnění - je schopen získávat informace z informačních zdrojů v souladu s citační normou a analyzovat je v souladu se stanoveným cílem práce - dokáže provést syntézu získaných poznatků a formulovat závěry včetně návrhu a doporučení - umí zpracovat prezentaci, ovládá zásady verbálního projevu, dokáže obhájit své výsledky před auditoriem studentů - v rámci seminární práce uplatní znalosti formálních náležitostí
Osnova
  • 1. Úvodní informace k předmětu.
  • 2. Specifika jednotlivých typů odborných prací.
  • 3. Práce s informačními systémy.
  • 4. Bibliografické citace, citační norma ISO 690.
  • 5. Práce se zdroji, rešerše.
  • 6. Formální úprava odborných textů.
  • 7. Hypotézy, struktura odborného textu.
  • 8. Psaní odborného textu.
  • 9. Metodika práce.
  • 10. Ústní prezentace, obhajoba BP.
  • 11. Věda, vědecká komunikace, tituly, instituce.
  • 12. Autorská práva, plagiátorství, etika a věda.
  • 13. Výzkum, technika, informační společnost, společnost znalostí.
Literatura
    povinná literatura
  • VOCHOZKA, Marek, Jan VÁCHAL a Pavel ROUSEK. Metodika psaní odborných prací na VŠTE : skripta. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 165 s. ISBN 978-80-7468-027-4. info
  • ROUSEK, Pavel. Metodika odborné práce : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 16 s. ISBN 978-80-87278-75-8. info
    doporučená literatura
  • SYNEK, M., SEDLÁČKOVÁ, H., VÁVROVÁ, H. Jak psát bakalářské, diplomové, doktorské a jiné písemné práce. Praha : Oeconomica 2007. ISBN 9788024512129.
  • DAVIS, Martha, Scientific papers and presentations [online]. Boston 2004 [cit. 2013-09-09]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10179872.
  • ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Vyd. 1. Praha: LEDA, 1999. 255 s. ISBN 80-85927-69-1.
  • GERŠLOVÁ, J. Vádemékum vědecké a odborné práce. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009. 148 s. ISBN 978-80-7431-002-7.
Organizační formy výuky
přednáška
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
E-learningový test1010
Prezentace1010
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1855
Příprava seminární práce4040
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2615
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
seminární práce a prezentace 70 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu se skládá ze splnění průběžného testu (30 %) a zpracování seminární práce a její prezentace (70 %).

Za úspěšné absolvování testu z~teoretických základů lze získat 30 bodů. Test v~e-learningové podobě bude zpřístupněn studentům od 7. do 13. týdne semestru v~IS bez omezení počtu pokusů. Hodnocení testu je úspěšný (minimálně 90 %) - neúspěšný (méně než 90 %). Pokud student úspěšně absolvuje test, získává 30 bodů do celkového hodnocení.

Za seminární práci a její prezentaci může student následně obdržet max. 70 bodů. Seminární práce bude zpracována na témata z~předmětu Podnikové řízení 1. Témata budou studentům zadána na seminářích Podnikového řízení 1. Seminární práce se zpracovává pod metodickým vedením vyučujícího příslušného semináře. Prezentace seminární práce a její obhajoba proběhne na semináři v~závěrečných týdnech semestru.

Celková klasifikace předmětu, tj. body za seminární práci a její prezentaci (max. 70) + body z~průběžného testu (30 nebo 0):

A 100 – 98

B 97,99 – 91

C 90,99 – 80

D 79,99 – 73

E 72,99 – 70

F 69,99 – 0.

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Pokud má student uznán předmět Podnikové řízení z jiné školy, kontaktuje co nejdříve na začátku semestru pedagoga, který přednáší MOP. Tento pedagog studentovi zadá téma seminární práce a prezentace, vede tuto práci a hodnotí ji.
Studenti, kteří docházejí na předmět Podnikové řízení, konzultují otázky spojené se seminární prací a prezentací s pedagogem předmětu Podnikové řízení.
Formální uspořádání seminární práce vychází z běžně používaného členění vědeckých prací na titulní list, obsah, úvod, cíl práce, teoreticko-metodologickou část (literární rešerše, hypotézy, metodika práce), aplikační část, návrhy opatření, závěr, seznam použité literatury, přílohy.
Seminární práce má charakter odborného textu (vědecká práce). Musí mít rozsah minimálně 10 normostran (1 NS = 1800 znaků včetně mezer). Úvodní strana, seznam použité literatury, přílohy a souhrn se do minimálního rozsahu nezapočítávají. Doporučený rozsah celé seminární práce je 15 normostran. Student musí v seminární práci povinně citovat minimálně 10 zdrojů, z toho maximálně 1 skripta (vysokoškolskou učebnici), minimálně 1 cizojazyčný zdroj (citáty z něj nutné přeložit do českého jazyka) a minimálně 2 časopisecké studie z různých odborných časopisů. Za zdroje považujeme tištěné knihy, odborné časopisy, sborníky z konferencí, statistické ročenky, právní předpisy apod.
Citace a seznam použité literatury se zpracovávají dle předpisu VŠTE - viz skripta VOCHOZKA, Marek, Jan VÁCHAL a Pavel ROUSEK. Metodika psaní odborných prací na VŠTE : skripta. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012. 165 s. ISBN 978-80-7468-027-4. Attendance of lessons is defined by a separate internal standard of the ITB (Evidence of attendance of students at the ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lessons of the subjet during the semester.
If the student already completed the seminar Business management at a different school, he has to tell this fact to the seminar’s professor, who is responsible for TTM, as soon as possible. This professor gives the student a topic for the seminar paper, leads the student’s work and grades the paper.
Students, who are attending the Business management classes, shall direct their questions about the seminar paper and its presentation, to the professor responsible for the Business management class.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, zima 2017, zima 2018, léto 2019, zima 2019, zima 2020, léto 2021, zima 2021.