MOP Metodika odborné práce

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2013
Rozsah
2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Maršík, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. Ing. Jan Váchal, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MOP/ccv: So 4. 5. 8:15–11:25 D109L, Ne 19. 5. 8:15–11:25 D109L, M. Maršík
MOP/P01: Po 14:45–16:15 B1, M. Maršík
Předpoklady
FORMA ( P )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je získání odborných znalostí a praktických dovedností v oblasti přípravy, zpracování, prezantace a obhajoby studentských prací. Absolvent předmětu: - dokáže vymezit cíl a hypotézy práce a zpracovat metodiku k jeho naplnění - je schopen získávat informace z informačních zdrojů v souladu s citační normou a analyzovat je v souladu se stanoveným cílem práce - dokáže provést syntézu získaných poznatků a formulovat závěry včetně návrhu a doporučení - umí zpracovat prezentaci, ovládá zásady verbálního projevu, dokáže obhájit své výsledky před auditoriem studentů - v rámci seminární práce uplatní znalosti formálních náležitostí
Osnova
  • 1. Úvodní informace k předmětu.
  • 2. Výběr tématu odborného textu. Struktura textu.
  • 3. Formální úprava odborných textů.
  • 4. Práce s informačními systémy.
  • 5. Práce se zdroji a literární rešerše.
  • 6. Autorská práva a plagiátorství.
  • 7. Bibliografické citace, citační norma ISO 690.
  • 8. Formulace, verifikace a ověření hypotéz.
  • 9. Metodika práce.
  • 10. Metody sběru a hodnocení dat.
  • 11. Základy a principy výzkumné a tvůrčí práce.
  • 12. Specifika jednotlivých typů odborných prací.
  • 13. Formální pravidla prezentace.
Literatura
    povinná literatura
  • ROUSEK, Pavel, Marek VOCHOZKA, Jan VÁCHAL a Lenka BEJLKOVÁ. Psaní seminárních a kvalifikačních prací na VŠTE. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 88 s. info
    doporučená literatura
  • SYNEK, M., SEDLÁČKOVÁ, H., VÁVROVÁ, H. Jak psát bakalářské, diplomové, doktorské a jiné písemné práce. Praha : Oeconomica 2007. ISBN 9788024512129.
Organizační formy výuky
přednáška
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
E-learningový test1010
Prezentace1010
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1855
Příprava seminární práce4040
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2615
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 50 %
seminární práce 35 %
prezentace 15 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu se skládá ze tří složek - testu, zpracování seminární práce a její prezentace, přičemž bodové hodnocení jednotlivých složek odpovídá uvedenému procentuálnímu poměru. Podmínkou pro odevzdání seminární práce a její prezentaci je úspěšné absolvování testu z~teoretických základů. Test v~e-learningové podobě bude zpřístupněn studentům od 1. do 13. týdne semestru v~IS bez omezení počtu pokusů. Hodnocení testu je úspěšný (minimálně 90%) - neúspěšný (méně než 90%). Pokud student úspěšně absolvuje test, získává 50 bodů do celkového hodnocení. Za seminární práci může student následně obdržet max. 35 bodů a za její prezentaci max. 15 bodů. Seminární práce bude zpracována na témata z~předmětu Podnikové řízení 1. Témata budou studentům zadány na seminářích Podnikového řízení 1. Seminární práce se zpracovává pod metodickým vedením vyučujícího příslušného semináře. Prezentace seminární práce a její obhajoba proběhne na semináři v~závěrečných týdnech semestru.

Celkové hodnocení předmětu je součtem bodových hodnot všech tří částí:

A 100 - 96

B 95 - 91

C 90 - 86

D 85 - 81

E 80 - 76

FX 75 - 30

F 29 - 0

Informace učitele
Pro prezenční formu studia jsou povoleny maximálně 3 absence na seminářích.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, zima 2017, zima 2018, léto 2019, zima 2019, zima 2020, léto 2021, zima 2021.