NTP_1 Německý jazyk pro techniky I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2012
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Dr. Ludwig Diess (cvičící)
Mgr. Helena Jarolímová (cvičící)
Mgr. Kamila Zelinková (cvičící)
Garance
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NTP_1/K8: Ne 7. 10. 13:40–15:10 B5, 15:15–16:45 B5, 16:50–18:20 B5, Ne 16. 12. 16:50–18:20 B5, 18:25–19:55 B5, K. Zelinková, Kombinovaná forma
NTP_1/S01: Út 9:55–11:25 A6, K. Zelinková
Předpoklady
absolvování a úspěšné zakončení předmětu NJP_1 a NJP_2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí v oblasti stavebnictví a stavebního managementu včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky,že dovede popsat odborně zaměřené situace, v rozumné míře dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje v rámci níže uvedených témat z oblasti stavebnictví (viz tematické okruhy Osnova). Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své slovní odborně zaměřené zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech,aplikuje poznatky v praxi.
Osnova
  • 1. Stavebnictví – základní odvětví 2. Stavební materiály a jejich typické vlastnosti 3. Stavby, stavby různých geometrických tvarů 4. Plánování stavby 5. Přehrady a jejich význam 6. Stavební provoz – příprava a realizace stavby 7. Připojení pozemku k inženýrským sítím a komunikacím a technická zařízení budov 8. Práce s aktuálními odbornými texty – tematické okruhy např. popis pracovních pozic ve stavebnictví 9. Práce s aktuálními odbornými texty – tematické okruhy např. z oblasti sanace budov 10. Práce s aktuálními odbornými texty – tematické okruhy např. projekty staveb, dokumentace, projekční kanceláře 11. Práce s aktuálními odbornými texty - tematické okruhy např. stavební stroje a technika 12. Práce s aktuálními odbornými texty - tematické okruhy např. inženýrské sítě, požadavky na stavební pozemek 13. Práce s aktuálními odbornými texty - tematické okruhy např. beton, železobeton
Literatura
    povinná literatura
  • HANÁKOVÁ, A., DRESSEL, J. Deutsch im Bauwesen. Praha : ČVUT, 2007. 200 s. ISBN 80-01-03080-6.
    doporučená literatura
  • CAHA, Zdeněk a Kamila ZELINKOVÁ. Studienmaterialien für Deutsch im Bauwesen I : studijní opora pro kombinované studium : bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 46 s. ISBN 978-80-87278-38-3. info
  • DORČÁKOVÁ, H. Odborná němčina pro školy se stavebním zaměřením. České Budějovice : Kopp, 2006. 173 s. ISBN 80-7232-231-8.
  • Náhradní obsah: KEJVANOVÁ, A. A KOLEKTIV. Německo-český a česko-německý stavební a architektonický slovník. Plzeň : Fraus, 2006. 1319 s. ISBN 80-7238-124-5.
  • HEGEROVÁ, V., ZAHRADNÍČEK, T., Česko-německý, německo-český odborný slovník vědy, techniky, ekonomiky. OLOMOUC : Nakladatelství Olomouc, 2003. 1276 s. ISBN 80-7182-168-3.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test2020
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2743
Příprava na ústní prezentaci55
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2610
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 20 %
1. díčí test 40 %
2. dílčí test 40 %
Podmínky testu
Napsat 2 průběžné testy a prezentovat 1 ústní projev. Test 1 se píše v~polovině semestru, test 2 v~závěru semestru, prezentace se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (prezentace maximálně 20 bodů, test 1 maximálně 40 bodů, test 2 maximálně 40 bodů, maximální počet bodů ze všech tří částí 100.Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech tří částí celkem.

U~kombinovaného studia mohou být oba dílčí testy vzhledem k~časovým možnostem psány v~rámci jedné konzultace (maximální bodové ohodnocení obou testů však odpovídá prezenční formě studia, tzn. 2 x 40 bodů).

Informace učitele
Další informace k organizaci výuky předmětu NTP_1:
1. Student plní vyučujícím zadané dílčí úkoly a aktivně se zúčastňuje výuky. Rozsah učiva pro NTP_1 je 1. až 7. lekce povinné literatury a v Osnově předmětu uvedené tematické okruhy. 2. Na seminářích se povolují maximálně 4 absence. Vyšší absence bude posuzována individuálně a bude omlouvána pouze ve zcela výjimečných a odůvodněných případech (hospitalizace apod.) 3. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, ale pouze v případě, že průběžné testy napsal alespoň na 30% (viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu ve zkouškovém období téhož semestru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020.