VŠTE:Z_MVZ_an Management vzdělávání - Informace o předmětu
Z_MVZ_an Management vzdělávání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 0/0/0. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Iveta Kmecová, PhD. (cvičící)
- Garance
- Ing. Iveta Kmecová, PhD.
Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Z_MVZ_an/D01a: So 9. 3. 10:25–11:10 E4, 11:25–12:55 E4, 13:05–14:35 E4, I. Kmecová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Studující si osvojí pedagogické a manažerské kompetence, získají vědomosti a schopnosti zaměřené na činnost a řízení škol, tvorbu vzdělávacích programů, řízení lidských zdrojů ve škole, profesionální rozvoj zaměstnanců. Na základě získaných vědomostí a schopností budou schopni navrhnout možnosti zvýšení kvality školy a vyučování.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu studující
- zná školy, školské zařízení, školní systém;
- rozumí školním funkcím;
- zná politiku a legislativu odborného vzdělávání;
- zná modely řízení škol;
- zná kompetence manažerů - učitelů;
- umí vysvětlit co tvoří kvalitu školy;
- zná státní a školský vzdělávací program. - Osnova
- Osnova přímé výuky
- 1. Školský management. Školy, školská zařízení, školní systém.
- 2. Funkce školy (funkce při organizování vyučovacího procesu, personální, kvalifikační, akulturační, diferenciální a selektivní funkce, sociální funkce).
- 3. Management kvality školy (pojem kvalita, TQM – Komplexní management kvality ve školství). Hodnocení činnosti školy.
- 4. Politika a legislativa odborného vzdělávání. Řízení lidských zdrojů ve škole. Profesní rozvoj zaměstnanců.
- 5. Kultura a klima školy (prvky kultury školy, zkoumání kultury, vztah kultury a klima školy). Marketing školy.
- Literatura
- TUREK, I., 2010. Didaktika. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-322-8.
- VALENTA, J., 2018. Právní rámec řízení škol a školských zařízení. Karviná: Paris. ISBN 978-80-87173-41-1.
- TROJAN, V. et al., 2014. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-539-9.
- BAGLIN JONES, E. a N. JONES (ed.), 2017. Learning to behave: Curriculum and whole school management approaches to discipline. Routledge.
- OBDRŽÁLEK, Z., 2002. Škola a jej manažment. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 80-223-1690-3.
- ANASTASIOU, S. a V. GARAMETSI, 2020. Teachers’ views on the priorities of effective school management. Journal of Educational and Social Research.
- KALHOUS, Z. a O. OBST, 2002. Školní didaktika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-253-X.
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Podmínky testu
- Závěrečný test – 100 bodů (tj. 100 %) Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 100 bodů, tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 – 0): Z~100 – 70, X 69,99 – 30, N 29,99 – 0.
- Informace učitele
- V případě nesplnění povinné docházky, bude nutno vypracovat "kompenzační práci" dle pokynů vyučujícího předmětu.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/Z_MVZ_an