VŠTE:Z_MVZ_an Management vzdělávání - Informace o předmětu
Z_MVZ_an Management vzdělávání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2023
- Rozsah
- 0/0/0. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D.
Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Z_MVZ_an/D01a: So 29. 4. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, 18:10–18:55 B3, T. Jambal, CZV DPS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Studující si osvojí pedagogické a manažerské kompetence, získají vědomosti a schopnosti zaměřené na činnost a řízení škol, tvorbu vzdělávacích programů, řízení lidských zdrojů ve škole, profesionální rozvoj zaměstnanců. Na základě získaných vědomostí a schopností budou schopni navrhnout možnosti zvýšení kvality školy a vyučování.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu studující - zná školy, školské zařízení, školní systém; - rozumí školním funkcím; - zná politiku a legislativu odborného vzdělávání; - zná modely řízení škol; - zná kompetence manažerů - učitelů; - umí vysvětlit co tvoří kvalitu školy; - zná státní a školský vzdělávací program.
- Osnova
- Osnova přímé výuky 1. Školský management. Školy, školská zařízení, školní systém. 2. Funkce školy (funkce při organizování vyučovacího procesu, personální, kvalifikační, akulturační, diferenciální a selektivní funkce, sociální funkce). 3. Management kvality školy (pojem kvalita, TQM – Komplexní management kvality ve školství). Hodnocení činnosti školy. 4. Politika a legislativa odborného vzdělávání. Řízení lidských zdrojů ve škole. Profesní rozvoj zaměstnanců. 5. Kultura a klima školy (prvky kultury školy, zkoumání kultury, vztah kultury a klima školy). Marketing školy.
- Literatura
- BAGLIN JONES, E. a N. JONES (ed.), 2017. Learning to behave: Curriculum and whole school management approaches to discipline. Routledge.
- OBDRŽÁLEK, Z., 2002. Škola a jej manažment. Bratislava: Univerzita Komenského. ISBN 80-223-1690-3.
- ANASTASIOU, S. a V. GARAMETSI, 2020. Teachers’ views on the priorities of effective school management. Journal of Educational and Social Research.
- TUREK, I., 2010. Didaktika. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-322-8.
- TROJAN, V. et al., 2014. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-539-9.
- KALHOUS, Z. a O. OBST, 2002. Školní didaktika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-253-X.
- DRAHOVZAL, J. et al., 1997. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido. ISBN 80-85931-35-4.
- VALENTA, J., 2018. Právní rámec řízení škol a školských zařízení. Karviná: Paris. ISBN 978-80-87173-41-1
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 5 Celkem: 5 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Podmínky testu
- Závěrečný test – 100 bodů (tj. 100 %) Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 100 bodů, tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 – 0): Z~100 – 70, X 69,99 – 30, N 29,99 – 0.
- Informace učitele
- V případě nesplnění povinné docházky, bude nutno vypracovat "kompenzační práci" dle pokynů vyučujícího předmětu.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2023/Z_MVZ_an