AEP_1 Anglický jazyk pro ekonomy první I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AEP_1/X01: So 6. 3. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, So 13. 3. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, L. Turinská
Předpoklady
AJP_2 Anglický jazyk první II
doporučuje se absolvování a úspěšné zakončení předmětu AJP_1 a AJP_2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z oblasti obchodu a managementu včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, které mu umožní popsat odborně zaměřené situace, v rozumné míře dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje o výše zmíněných tématech. Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své slovní odborně zaměřené zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných ekonomických okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech, aplikuje poznatky v praxi. Student je schopen vytvořit prezentaci na odborné téma.
Výstupy z učení
Student:
- disponuje odbornou slovní zásobou v rámci témat probíraných v kurzu
- ovládá gramatické struktury a slovní zásobu odpovídající úrovni B1
- student je schopen stručně a jasně popsat odborný problém a navrhnout jeho řešení (v rámci témat probraných v kurzu)
- je schopen účastnit se odborné diskuse v rámci témat probraných v kurzu
- vyhledává informace v aktuální cizojazyčné literatuře
- umí napsat svůj životopis a motivační dopis
- je schopen vytvořit odbornou prezentaci
Osnova
  • 1) Schéma organizace
  • 2) Oddělení ve společnosti
  • 3) Pracovní náplň jednotlivých odděleních
  • 4) Popis práce
  • 5) Profil společnosti
  • 6) Pracovní příležitosti absolventů
  • 7) Nábor nových zaměstnanců
  • 8) Životopis a motivační dopis
  • 9) Maloobchodní prodej
  • 10) Dispozice obchodu
  • 11) Dotazníkové šetření
  • 12) Udělování licencí
  • 13) Informace k frančíze (lekce 1, 2, 3, 4)
Literatura
    povinná literatura
  • TULLIS, G., TRAPPE, T., New Insights into Business. Essex: Longman, 2007. 176 s. ISBN 987-0-582-84887-0.
    doporučená literatura
  • BÜRGER, J., Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s . ISBN 978-80-7238-639-0.
  • McCARTY, CH., GONDSWAARD, G. Business English, s jistotou slovem a písmem. Praha: Grada, 2006. 128 s. ISBN 80-274-1800-6.
  • MURPHY, R., English Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
partnerská výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test4050
příprava na průběžné hodnocení10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
Průběžné hodnocení: 30 bodů (tj. 30 %, z~toho 25 bodů ústní zkoušení v~průběhu semestru a 5 bodů písemný projev v~průběhu semestru na téma zadané učitelem) - prezenční forma studia 30 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - prezenční forma 70 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - kombinovaná forma 100 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia:

Hodnocení pro denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.

Průběžné hodnocení:

Průběžné hodnocení 30 % (25 % ústní zkoušení, 5 % písemný projev)

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 70 %

Kombinovaná forma studia:

Hodnocení pro kombinované studium se skládá ze závěrečného hodnocení. Celková klasifikace předmětu pro studenty kombinovaného studia, tj. body za test (100 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 100 %

Informace učitele
Výuka bude probíhat kombinací předem nahraných videí a zvukových stop přístupných kdykoli v průběhu semestru (45 min) a online výuky (procvičování, konzultace prostřednictvím MS Teams, kdy bude přenášen obraz a zvuk.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/AEP_1