RNK Rekonstrukce nosné konstrukce

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2020
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Dědič (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící)
Garance
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RNK/P01: St 9:40–11:10 A2, L. Podolka
RNK/S01: St 14:50–16:20 A2, M. Dědič
Předpoklady
FORMA ( P )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Informovat studenty o chování nosných konstrukcí před jejich porušením a ve stavu jejich porušení. Připravit studenty rozvíjením individuálních přístupů pro získání schopnosti odhadu chování materiálu a konstrukce. Absolvent předmětu dokáže odhadnout chování materiálu a konstrukce a ovládá metody identifikace vad konstrukcí před a v době jejich porušení s odhadem míry nebezpečnosti. Získané znalosti je schopen aplikovat na konkrétní řešení identifikované vady.
Výstupy z učení
Student je schopen posoudit chování nosných konstrukcí před jejich porušením a ve stavu jejich porušení, má schopnost odhadu chování materiálu a konstrukce. Absolvent předmětu dokáže odhadnout chování materiálu a konstrukce a ovládá metody identifikace vad konstrukcí před a v době jejich porušení s odhadem míry nebezpečnosti. Získané znalosti je schopen aplikovat na konkrétní řešení identifikované vady.
Osnova
  • 1. Historický vývoj konstrukcí
  • 2. Materiály pro sanace , novétechnologie, plasty, kompozity, vlákna pro rekonstrukce a zesilování konstrukcí 3. Sanace dřevostaveb 4. Zatěžovací účinky a vlivy na nosnékonstrukce 5. Vady betonových konstrukcí 6. Chemické a fyzikální degradačníproc 7. Dimenzování a zesilováníkonstrukcí 8. Poruchy a rekonstrukce schodišť 9. Dotvarování, smršťování, stárnutía únava nosných konstrukcí 10. Vliv kondenzační vodní páryv konstrukci na její funkci 11. Poruchy a biokoroze dřevěnýchkonstrukcí 12. Poruchy ocelových konstrukcí akonstrukcí z jiných kovů 13. Poruchy základového zdiva asuteréních prostor a jejich řešení
Literatura
  • Vaněk T.: Rekonstrukce betonových staveb, metodický materiál k semináři , Praha Sekurkon 2007
Organizační formy výuky
přednáška
cvičení
Komplexní výukové metody
frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test10 
Příprava na přednášky10 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál18 
Příprava na zkoušku20 
Vypracování samostatné práce20 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:1300
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 70 %
seminární práce 30 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021.