VŠTE:RNK Rekonstrukce nosné konstrukce - Informace o předmětu
RNK Rekonstrukce nosné konstrukce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič, Ph.D. (cvičící)
Ing. Tomáš Navara (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící) - Garance
- doc. Dr. Ing. Luboš Podolka
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RNK/P01: Út 18:10–19:40 A2, L. Podolka
RNK/S01: Čt 8:00–9:30 A1, T. Navara - Předpoklady
- FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Informovat studenty o chování nosných konstrukcí před jejich porušením a ve stavu jejich porušení. Připravit studenty rozvíjením individuálních přístupů pro získání schopnosti odhadu chování materiálu a konstrukce. Absolvent předmětu dokáže odhadnout chování materiálu a konstrukce a ovládá metody identifikace vad konstrukcí před a v době jejich porušení s odhadem míry nebezpečnosti. Získané znalosti je schopen aplikovat na konkrétní řešení identifikované vady.
- Výstupy z učení
- Student je schopen posoudit chování nosných konstrukcí před jejich porušením a ve stavu jejich porušení, má schopnost odhadu chování materiálu a konstrukce. Absolvent předmětu dokáže odhadnout chování materiálu a konstrukce a ovládá metody identifikace vad konstrukcí před a v době jejich porušení s odhadem míry nebezpečnosti. Získané znalosti je schopen aplikovat na konkrétní řešení identifikované vady.
- Osnova
- 1. Historický vývoj konstrukcí 2. Materiály pro sanace , novétechnologie, plasty, kompozity, vlákna pro rekonstrukce a zesilování konstrukcí 3. Sanace dřevostaveb 4. Zatěžovací účinky a vlivy na nosnékonstrukce 5. Vady betonových konstrukcí 6. Chemické a fyzikální degradačníproc 7. Dimenzování a zesilováníkonstrukcí 8. Poruchy a rekonstrukce schodišť 9. Dotvarování, smršťování, stárnutía únava nosných konstrukcí 10. Vliv kondenzační vodní páryv konstrukci na její funkci 11. Poruchy a biokoroze dřevěnýchkonstrukcí 12. Poruchy ocelových konstrukcí akonstrukcí z jiných kovů 13. Poruchy základového zdiva asuteréních prostor a jejich řešení
- Literatura
- Vaněk T.: Rekonstrukce betonových staveb, metodický materiál k semináři , Praha Sekurkon 2007
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
cvičení
exkurze - odborná
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 18 Příprava na závěrečný test 10 Vypracování samostatné práce 20 Zpracování dvou seminárních prací 20 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 130 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
seminární práce 30 %
projekt - samostatný - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/RNK