AEP_2 Anglický jazyk pro ekonomy první II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2019
Rozsah
0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
PhDr. Jan Gregor, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AEP_2/X01: Ne 24. 3. 8:00–9:30 E5, 9:40–11:10 E5, 11:25–12:55 E5, V. Sládková
Předpoklady
AJP_2 Anglický jazyk první II
je doporučeno absolvování a úspěšné zakončení předmětu AJP_1 a AJP_2, AEP_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z oblasti obchodu a managementu včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1+ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky,že dovede popsat odborně zaměřené situace, v rozumné míře dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje o výše zmíněných tématech. Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své slovní odborně zaměřené zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných ekonomických okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech,aplikuje poznatky v praxi.
Výstupy z učení
Student -získá rozšířenou odbornou zásobu z oblasti ekonomiky -ovládá komplexnější gramatické struktury na úrovni B1+ dle SERR pro jazyky -umí popsat odborně zaměřené situace a vyjádřit se k řadě odborných témat probraných v rámci kurzu -je schopen popsat výhody a nevýhody řešení odborného problému -je schopen čerpat poznatky z cizojazyčné literatury -umí vytvořit odbornou prezentaci na předem zadané téma
Osnova
1.Manažerské styly 2.Korporátní kultura 3.Memorandum 4.Intekulturalita 5.HSBC 6.Bankovní dokumenty 7.E-banking 8.Vyřizován půjčky 9. Report 10.Podnikání a životní prostředí 11.Žádost 12.Investice 13.Akcie (New Insights into Business lekce 5.,6.,7.,8.)
Literatura
    povinná literatura
  • TULLIS, G., TRAPPE, T. New Insights into Business. Longman, 2007. 176 s. ISBN 987-0-582-84887-0.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R., English Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
  • BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s. ISBN 978-80-7238-639-0.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
partnerská výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test4050
příprava na ústní prezentaci10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
ústní projev 30 %
test 70 %
Podmínky testu
Hodnocení pro kombinované i denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Vyžadují se znalosti na úrovni B2- podle SERR pro jazyky. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního i kombinovaného studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019, léto 2021.