AJP_1 Anglický jazyk první I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2018
Rozsah
0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJP_1/CCV: So 3. 3. 9:40–14:35 A5, So 24. 3. 9:40–12:55 A5, P. Sádlo
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Doporučená vstupní úroveň A1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 450 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/450, pouze zareg.: 0/450
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
The course objective is unification of the input level of students'language skills to B1 level of the Common European Framework of Reference for Langugages. After successful completion of the course students will be able to actively use and understand sentences and expressions related to the basic areas which closely concern the students (providing basic information about themselves, their studies, their families, shopping, place of living, occupation, habits, etc.), implement a simple and direct information exchange on well known topic in common everyday conversations, describe their families, studies, neighbourhood and other phenomena concerning his/her needs, write a short essay on a general topic.
Osnova
  • 1. Situace běžného života, přítomný čas prostý (slovní pořádek v otázce) 2. Studium (fráze potřebné pro studium jazyka),rodina, přítomný čas prostý, popis osobnosti (osobnostní adjektiva) popis sebe sama 3. Cestování (na letišti), přítomný čas průběhový, vztažné věty 4. Prázdniny, předložky času a místa, minulý čas prostý 5. Popis fotografie, obrazu, umění, minulý čas průběhový 6. Hudba, otázky s pomocnými slovesy a bez pomocných sloves v časech minulých i přítomných 7. V hotelu, krátký písemný projev (popis fotografie) 8. Vyjádření budoucnosti vazbou going to, přítomným časem průběhovým, budoucí plány 9. Budoucí čas will/won't, předpovědi týkající se budoucnosti, slovesa opačného významu 10. Budoucí čas will/won't, sliby, nabídky, rozhodnutí, slovní přízvuk 11. Předpřítomný čas prostý (minulá zkušenost) + ever, never, yet, just, already oblečení 12. Stupňování přídavných jmen, slovesa ve spojení s časem 13. Shrnutí slovesných časů • Slovesa • Zájmena • Větná skladba • Číslovky • Předložky • Další vybrané gramatické jevy • Shrnutí učiva (lekce 1. - 4.)
Literatura
    povinná literatura
  • Náhradní obsah: BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book New Edition + audio CD 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
  • OXENDEN, C., KOENIG-LATHAM, C. SELIGSON, P. New English File Pre-intermediate, Oxford University Press 2007, 167 s. ISBN 0-19-438433-0
    doporučená literatura
  • KOLEKTIV AUTORŮ, Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2008, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
  • COLLYAH, B. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 4. vydání. Praha : Fin, 2008.
  • MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test4050
příprava na ústní projev10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - pouze písemný test 100 %
Podmínky testu
Prezenční studium: Napsat závěrečný test a absolvovat ústní pohovor. Ústní pohovor se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní pohovor maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Pro studenty kombinovaného studia: Závěrečný test na konci semestru. Podmínkou absolvování předmětu je minimálně 70% úspěšnost v~závěrečném testu, tj. minimálně 70 bodů ze 100. Maximální možný počet bodů je tedy 100. Celková klasifikace předmětu je tedy 100 – 70: započteno, 69,99 – 30 nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0 nezapočteno
Informace učitele
Další informace k organizaci výuky předmětu AJP_1: Student plní zadané úkoly a aktivně se podílí na výuce. Rozsah učiva AJP_1 je 1. - 4. lekce povinné literatury. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, pokud závěrečný test napsal alespoň na 30%.(viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje garant ve zkouškovém období téhož semestru. Uznání předmětu je možné pouze po předložení mezinárodního certifikátu min. na úrovni B1. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB ( Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend at least 70 % lessons in a semester.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021.