AJP_1 Anglický jazyk první I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2014
Rozsah
0/4. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Miroslav Kněz (cvičící)
Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Alena Lejsková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. David Urban (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Vivian Lee White, M.A. (cvičící)
Ing. Eva Simotová (pomocník)
Bc. Patrik Vinkler (pomocník)
Garance
Mgr. Helena Lustová
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJP_1/CAP: Ne 27. 4. 14:45–16:15 D108P, 16:15–17:00 D108P, Čt 15. 5. 13:30–15:45 D108L, V. White, výuka ve zkráceném kurzu v rámci CŽV
AJP_1/S01: Čt 16:30–18:00 D415, Čt 18:10–19:40 D415, A. Vachušková
AJP_1/S02: Pá 14:50–16:20 E1, Pá 16:30–18:00 E1, D. Urban
AJP_1/S03: Čt 16:30–18:00 A2, Pá 16:30–18:00 E4, M. Kněz
Předpoklady
FORMA ( P )&& VST VST
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 140 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/140, pouze zareg.: 0/140
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je sjednocení vstupní úrovně jazykových znalostí studentů minimálně na úroveň A2 + až B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu AJP_1 bude student aktivně používat a rozumět větám a frekventovaným výrazům a frázím vztahujícím se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (základním informacím o své osobě, studiu, rodině, nakupování, místopisu a zaměstnání, zvycích, aj.) Student dokáže realizovat jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných skutečnostech. Umí napsat jednoduchý projev, popsat rodinu, studium, své okolí a další jevy týkající se jeho potřeb. Absolvent předmětu je schopen provést krátké pojednání na všeobecné téma.
Osnova
  • 1. Situace běžného života, přítomný čas prostý (slovní pořádek v otázce)
  • 2. Studium (fráze potřebné pro studium jazyka),rodina, přítomný čas prostý, popis osobnosti (osobnostní adjektiva) popis sebe sama
  • 3. Cestování (na letišti), přítomný čas průběhový, vztažné věty
  • 4. Prázdniny, předložky času a místa, minulý čas prostý
  • 5. Popis fotografie, obrazu, umění, minulý čas průběhový
  • 6. Hudba, otázky s pomocnými slovesy a bez pomocných sloves v časech minulých i přítomných
  • 7. V hotelu, krátký písemný projev (popis fotografie)
  • 8. Vyjádření budoucnosti vazbou going to, přítomným časem průběhovým, budoucí plány
  • 9. Budoucí čas will/won't, předpovědi týkající se budoucnosti, slovesa opačného významu
  • 10. Budoucí čas will/won't, sliby, nabídky, rozhodnutí, slovní přízvuk
  • 11. Předpřítomný čas prostý (minulá zkušenost) + ever, never, yet, just, already oblečení
  • 12. Stupňování přídavných jmen, slovesa ve spojení s časem
  • 13. Shrnutí slovesných časů • Slovesa • Zájmena • Větná skladba • Číslovky • Předložky • Další vybrané gramatické jevy • Shrnutí učiva (lekce 1. - 4.)
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, C., KOENIG-LATHAM, C. SELIGSON, P. New English File Pre-intermediate, Oxford University Press 2007, 167 s. ISBN 0-19-438433-0
  • Náhradní obsah: BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book New Edition + audio CD 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
    doporučená literatura
  • KOLEKTIV AUTORŮ, Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2008, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
    neurčeno
  • RYNDOVÁ, J., TOUFAROVÁ, O., MALÁ, E. Study Support English Language First I. VŠTE v Českých Budějovicích, 2010, 27s. ISBN 978-80-87278-53-6.
  • MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test4040
příprava na ústní projev1010
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 30 %
test 70 %
Podmínky testu
Napsat test a provést jeden ústní projev. Ústní projev se koná podle harmonogramu, který zvolí konkrétní vyučující. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení - prezentace max. 30 bodů, test max. 70 bodů - maximální počet bodů ze všech částí je 100. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30,nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba získat nejméně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Informace učitele
Další informace k organizaci výuky předmětu AJP_1: Student plní zadané úkoly a aktivně se podílí na výuce. Rozsah učiva AJP_1 je 1. - 4. lekce povinné literatury. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, ale pouze v případě, že závěrečný test napsal alespoň na 30%.(viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu nebo garant ve zkouškovém období téhož semestru. Uznání předmětu je možné pouze po předložení mezinárodního certifikátu min. na úrovni B1. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB(Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021.