VŠTE:S_OBC_a Business Activities - Informace o předmětu
S_OBC_a Business Activities
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2016
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Roman Švec, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- S_OBC_a/P01: Pá 8:00–9:30 A6, P. Martíšková
- Předpoklady
- FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku - kombinovaná forma (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The aim of the subject is to provide basic knowledge about business studies and development tendencies and to create a theoretical basis for the study of the following applied subjects. Students get familiarized with basic theoretical principles from the field of business activities, they will understand the importance of sustainable development in business studies and they will obtain basic knowledge about retailing. After passing the subject successfully students are going to be able to analyse development and globalisation tendencies in business, their influence on consumers and enterprises including deduction of their own opinions.
- Osnova
- 1. Basic terms, development of trade, conceptions of trade (business) 2. Business categories 3. Business environment 4. Globalisation of business 5. Business ethics 6. Corporate social responsibility in business 7. Fair Trade 8. International business 9. Retailing 10. Strategic planning in retailing 11. Typology of retail units 12. Targeting customers and gathering information 13. Trends in retailing
- Literatura
- doporučená literatura
- BERMAN, Barry a Joel R. EVANS. Retail management : a strategic approach. 11th ed. Boston ; London : Pearson/Prentice Hall, 2010, 654 s. ISBN 978-0-13-608758-8. info
- CRANE, Andrew a Dirk MATTEN. Business ethics: managing corporate citizenship and sustainability in the age of globalization. 3rd ed. New York: Oxford University Press, 2010, xxv, 614 p. ISBN 9780199564330.
- JACQUELINE DECARLO. Fair trade: a beginner's trade. Illustrated ed. Oxford: Oneworld Publications, 2007. ISBN 9781851685219.
- MENIPAZ, Ehud a Amit MENIPAZ. International business. Los Angeles: SAGE, 2011, 649 p. ISBN 9781412903493.
- THUIS, Peter a Rienk STUIVE. Business administration. Groningen: Noordhoff, 2012. ISBN 978-90-01-80976-8.
- SITKIN, Alan a Nick BOWEN. International business: challenges and choices. New York: Oxford University Press, 2010, xxi, 426 p. ISBN 0199533911.
- WETHERLY, Paul a Dorron OTTER. The business environment: themes and issues. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2011, xxxiii, 482 s. ISBN 978-0-19-957960-0.
- Organizační formy výuky
- přednáška
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 12 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 Příprava na závěrečný test 40 40 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 100 %
- Podmínky testu
- Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2016/S_OBC_a