N_MET Metody plánování a prognózování

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2016
Rozsah
2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. Ing. Eduard Babulak, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Jiří Čejka, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_MET/L1: Ne 3. 4. 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, 18:10–19:40 B2, So 21. 5. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, E. Babulak
N_MET/P01: Út 9:40–11:10 A4, E. Babulak
N_MET/S01: Út 8:00–9:30 A4, E. Babulak
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 60 )&& MAX_PREZENCNICH ( 40 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s důležitými metodami plánování a prognózování. Absolventi budou umět vysvětlit úlohu a význam manažerských technik v praxi, budou umět vysvětlit pojmy manažerské metody a techniky, získají informace k jednotlivým metodám a technikám plánování a prognózování a budou umět zhodnotit v praxi používané metody a techniky.
Osnova
  • 1. Úloha a význam manažerských technik v praxi, vymezení pojmu manažerských technik plánování v logistice 2. Plánování – techniky prognózování, subjektivní, technologického předvídání. 3. Cíle prognóz a maximalizace budoucího užitku. 3. Plánování – techniky strategické analýzy – struktury prostředí, zdrojů, SWOT 4. Techniky strategického plánování – komponenty, výběr strategií 5. Techniky strategického plánování –modely, aplikace modelů 6. Techniky matematického plánování, matematické rozhodování 7. Techniky statistického plánování, 8. Techniky ekonometrického plánování, 9. Metody technologického předvídání 10. Kroky vytváření efektivních předpokladů 11. Cíle prognóz a maximalizace budoucího užitku. 12. Prognózy a modely dopravy a dopravních proudů. 13. Modelování a simulace.
Literatura
  • BERNDT, Ralph, Claudia Fantapié ALTOBELLI a Matthias SANDER. Mezinárodní marketingový management : [globalizace a světové trhy, marketingové plánování a controlling, potenciál a lidské zdroje]. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2007, 360 s. ISBN 978-80-251-1641-8. info
  • BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 280 s. ISBN 978-80-247-1535-3. info
  • FOTR, J. a kol. Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2012. info
  • ŽALUDOVÁ, A. Samohodnocení a benchmarking: klíč k strategickému plánování, zlepšování a špičkovosti: základ cesty do Evropy. Česká společnost pro jakost, 1998, 35 s. ISBN 80-02-01237-2. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
cvičení
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test13 
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál13 
Příprava na závěrečný test13 
Účast na přednáškách13 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi13 
český26 
Celkem:1040
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, zima 2022.