VŠTE:N_MET Metody plánování a prognózován - Informace o předmětu
N_MET Metody plánování a prognózování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2016
- Rozsah
- 2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Eduard Babulak, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_MET/L1: Ne 3. 4. 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, 18:10–19:40 B2, So 21. 5. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, E. Babulak
N_MET/P01: Út 9:40–11:10 A4, E. Babulak
N_MET/S01: Út 8:00–9:30 A4, E. Babulak - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(60)&&MAX_PREZENCNICH(40)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s důležitými metodami plánování a prognózování. Absolventi budou umět vysvětlit úlohu a význam manažerských technik v praxi, budou umět vysvětlit pojmy manažerské metody a techniky, získají informace k jednotlivým metodám a technikám plánování a prognózování a budou umět zhodnotit v praxi používané metody a techniky.
- Osnova
- 1. Úloha a význam manažerských technik v praxi, vymezení pojmu manažerských technik plánování v logistice 2. Plánování – techniky prognózování, subjektivní, technologického předvídání. 3. Cíle prognóz a maximalizace budoucího užitku. 3. Plánování – techniky strategické analýzy – struktury prostředí, zdrojů, SWOT 4. Techniky strategického plánování – komponenty, výběr strategií 5. Techniky strategického plánování –modely, aplikace modelů 6. Techniky matematického plánování, matematické rozhodování 7. Techniky statistického plánování, 8. Techniky ekonometrického plánování, 9. Metody technologického předvídání 10. Kroky vytváření efektivních předpokladů 11. Cíle prognóz a maximalizace budoucího užitku. 12. Prognózy a modely dopravy a dopravních proudů. 13. Modelování a simulace.
- Literatura
- BERNDT, Ralph, Claudia Fantapié ALTOBELLI a Matthias SANDER. Mezinárodní marketingový management : [globalizace a světové trhy, marketingové plánování a controlling, potenciál a lidské zdroje]. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2007, 360 s. ISBN 978-80-251-1641-8. info
- BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 280 s. ISBN 978-80-247-1535-3. info
- FOTR, J. a kol. Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2012. info
- ŽALUDOVÁ, A. Samohodnocení a benchmarking: klíč k strategickému plánování, zlepšování a špičkovosti: základ cesty do Evropy. Česká společnost pro jakost, 1998, 35 s. ISBN 80-02-01237-2. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
cvičení
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 13 Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 Příprava na závěrečný test 13 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 český 26 Celkem: 104 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2016/N_MET