N_AIL Aplikovaná informatika v logistice

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2016
Rozsah
0/4. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jiří Čejka, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jiří Jelínek, CSc. (cvičící)
Garance
prof. Ing. Eduard Babulak, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_AIL/L2a: So 12. 3. 8:00–9:30 D315, 9:40–11:10 D315, 11:25–12:55 D315, Ne 17. 4. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, J. Čejka, J. Jelínek
N_AIL/L2b: So 12. 3. 14:50–16:20 D315, 16:30–18:00 D315, 18:10–19:40 D315, Ne 17. 4. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, J. Čejka, J. Jelínek
N_AIL/S01: každé liché úterý 14:50–16:20 D216, každé liché úterý 16:30–18:00 D216 a každé sudé úterý 14:50–16:20 D216, každé sudé úterý 16:30–18:00 D216, J. Čejka
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 56 ) && MAX_PREZENCNICH ( 28 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 84 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/84, pouze zareg.: 0/84
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je dát posluchačům nástroje k využití metod a výpočetní techniky v logistických operacích, seznámit posluchače s možností řešení logistických aktivit, vysvětlit jak lze využít logistický informační systém k praktickým krokům v rámci návrhu a řízení logistických procesů. Absolvent předmětu:
• umí analyzovat dostupné informace a využívat informační systém jako strategický element logistiky,umí použít simulační techniky,
• prokazuje základní znalosti analýzy logistických informací a umí využívat metody optimalizace v logistických systémech pro jejich řízení,
• umí popsat, zvolit a používat nástroje v podobě aplikace statistických metod, operačních metod a metod vyhodnocování v logistice.
Osnova
  • 1. Systémy a jejich základní pojmy v kontextu logistiky
    2. Popis chování informatiky, informačních systémů a informačních technologií
    3. Základy a systémový přístup v kontextu integrované logistiky
    4. Modely informačních systémů z pohledu logistiky, požadavky na informační systémy a jejich význam v kontextu logistiky
    5. Modely architektury logistických informačních systémů a jejich přístupy
    6. Modely podnikových logistických systémů
    7. Návrh systémů pro skladový logistický informační systém
    8. Systémová metodika logistických informačních systémů
    9. Informatika v kontextu dodavatelského řetězce
    10. Aplikovaná informatika v kontextu automatické identifikace
    11. Aplikovaná informatika v osobní dopravě
    12. Aplikovaná informatika v kontextu výrobní logistiky, geografické informační systémy
    13. Informatika a logistické technologie
Literatura
    povinná literatura
  • http://www.anylogic.com/books
    doporučená literatura
  • SODOMKA, Petr a Hana KLČOVÁ. Informační systémy v podnikové praxi. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 501 s. ISBN 978-80-251-2878-7. Obsah info
  • ŠTŮSEK, Jaromír. Řízení provozu v logistických řetězcích. In C.H. Beck pro praxi. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2007, 227 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7179-534-6. Obsah info
  • ŠIROKÝ, Jaromír. Informační systémy v dopravě I. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2005, 140 s. ISBN 80-248-0979-6. info
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2060
Příprava na závěrečný test1212
Zpracování práce v AnyLogic2020
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5212
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 70 %
test - průběžný 30 %
Podmínky testu
Z průběžného testu z~programu AnyLogic lze získat maximálně 30 bodů. Pokyny ke zpracování projektu určí vyučující na začátku semestru.

Za písemnou zkoušku lze získat maximálně 70 bodů. Celkové hodnocení vzniká součtem bodů za seminární práci a za písemnou zkoušku dle klasifikační stupnice:

A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.