VŠTE:N_AIL Aplikovaná informatika v logis - Informace o předmětu
N_AIL Aplikovaná informatika v logistice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2016
- Rozsah
- 0/4. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jiří Jelínek, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. Eduard Babulak, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_AIL/L2a: So 12. 3. 8:00–9:30 D315, 9:40–11:10 D315, 11:25–12:55 D315, Ne 17. 4. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, J. Čejka, J. Jelínek
N_AIL/L2b: So 12. 3. 14:50–16:20 D315, 16:30–18:00 D315, 18:10–19:40 D315, Ne 17. 4. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, J. Čejka, J. Jelínek
N_AIL/S01: každé liché úterý 14:50–16:20 D216, každé liché úterý 16:30–18:00 D216 a každé sudé úterý 14:50–16:20 D216, každé sudé úterý 16:30–18:00 D216, J. Čejka - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH ( 56 ) && MAX_PREZENCNICH ( 28 )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 84 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/84, pouze zareg.: 0/84 - Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je dát posluchačům nástroje k využití metod a výpočetní techniky v logistických operacích, seznámit posluchače s možností řešení logistických aktivit, vysvětlit jak lze využít logistický informační systém k praktickým krokům v rámci návrhu a řízení logistických procesů. Absolvent předmětu:
• umí analyzovat dostupné informace a využívat informační systém jako strategický element logistiky,umí použít simulační techniky,
• prokazuje základní znalosti analýzy logistických informací a umí využívat metody optimalizace v logistických systémech pro jejich řízení,
• umí popsat, zvolit a používat nástroje v podobě aplikace statistických metod, operačních metod a metod vyhodnocování v logistice. - Osnova
- 1. Systémy a jejich základní pojmy v kontextu logistiky
2. Popis chování informatiky, informačních systémů a informačních technologií
3. Základy a systémový přístup v kontextu integrované logistiky
4. Modely informačních systémů z pohledu logistiky, požadavky na informační systémy a jejich význam v kontextu logistiky
5. Modely architektury logistických informačních systémů a jejich přístupy
6. Modely podnikových logistických systémů
7. Návrh systémů pro skladový logistický informační systém
8. Systémová metodika logistických informačních systémů
9. Informatika v kontextu dodavatelského řetězce
10. Aplikovaná informatika v kontextu automatické identifikace
11. Aplikovaná informatika v osobní dopravě
12. Aplikovaná informatika v kontextu výrobní logistiky, geografické informační systémy
13. Informatika a logistické technologie
- 1. Systémy a jejich základní pojmy v kontextu logistiky
- Literatura
- povinná literatura
- http://www.anylogic.com/books
- doporučená literatura
- SODOMKA, Petr a Hana KLČOVÁ. Informační systémy v podnikové praxi. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 501 s. ISBN 978-80-251-2878-7. Obsah info
- ŠTŮSEK, Jaromír. Řízení provozu v logistických řetězcích. In C.H. Beck pro praxi. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2007, 227 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7179-534-6. Obsah info
- ŠIROKÝ, Jaromír. Informační systémy v dopravě I. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2005, 140 s. ISBN 80-248-0979-6. info
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 60 Příprava na závěrečný test 12 12 Zpracování práce v AnyLogic 20 20 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 12 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
test - průběžný 30 % - Podmínky testu
- Z průběžného testu z~programu AnyLogic lze získat maximálně 30 bodů. Pokyny ke zpracování projektu určí vyučující na začátku semestru.
Za písemnou zkoušku lze získat maximálně 70 bodů. Celkové hodnocení vzniká součtem bodů za seminární práci a za písemnou zkoušku dle klasifikační stupnice:
A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2016/N_AIL