VŠTE:ATP_2 Anglický jazyk pro techniky II - Informace o předmětu
ATP_2 Anglický jazyk pro techniky II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2012
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Jílková (cvičící)
Mgr. Veronika Vítková (cvičící)
Milan Hájek (pomocník) - Garance
- Mgr. Jindřiška Kraťková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATP_2/S01: St 13:10–14:40 D415, I. Jílková
ATP_2/S02: Čt 9:55–11:25 A1, I. Jílková
ATP_2/S03: St 11:35–13:05 D616, I. Jílková - Předpoklady
- FORMA(P)
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu AJP_1, AJP_2 a ATP_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí v oblasti stavebnictví a stavebního managementu včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky,že dovede popsat odborně zaměřené situace, v rozumné míře dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje v rámci níže uvedených témat z oblasti stavebnictví (viz tematické okruhy Osnova). Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své slovní odborně zaměřené zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech,aplikuje poznatky v praxi.
- Osnova
- 1 Realizace stavby 2 Pokrok ve stavitelství 3 Stavby a stavební technologie šetrné k životnímu prostředí 4 Výškové budovy 5 Přehrady a jejich význam 6 Význam stavebního managementu 7 Architektonické styly, architektonické skvosty 8 Práce s aktuálními odbornými texty - např. počítačové aplikace ve stavitelství 9 Práce s aktuálními odbornými texty - např.topení, topná tělesa, klimatizace 10 Práce s aktuálními odbornými texty - např.enviromentální inženýrství 11 Práce s aktuálními odbornými texty - např. havárie 12Práce s aktuálními odbornými texty - např.stavební stroje a technika 13 Práce s aktuálními odbornými texty - např. odpady a znečištění
- Literatura
- povinná literatura
- KASÍKOVÁ, S., HORKÁ, H., SEDLÁKOVÁ, V., VOBECKÁ, M. English for Civil Engineering. Praha : ČVUT, 2005. 182 s. ISBN 80-01-02602-7.
- neurčeno
- JÍLKOVÁ, I., ŠULISTOVÁ, J. Study Materials for Civil Engineering II. České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 36 s. ISBN 978-80-87278-46-8.
- HANÁK, M. et al. Architektonický a stavební slovník anglicko-český. Plzeň : FRAUS, 1998. 721 s. ISBN 80-7238-024-9.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
partnerská výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 10 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 11 27 Příprava na ústní prezentaci 5 5 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 20 %
dílčí test 40 %
dílčí test 40 % - Podmínky testu
- Napsat 2 průběžné testy a prezentovat 1 ústní projev. Test 1 se píše v~polovině semestru, test 2 v~závěru semestru, prezentace se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (prezentace maximálně 20 bodů, test 1 maximálně 40 bodů, test 2 maximálně 40 bodů, maximální počet bodů ze všech tří částí 100.Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech tří částí celkem. U~kombinovaného studia mohou být oba dílčí testy vzhledem k~časovým možnostem psány v~rámci jedné konzultace (maximální bodové ohodnocení obou testů však odpovídá prezenční formě studia, tzn. 2 x 40 bodů).
- Informace učitele
- lekce 5,6,9, z KASÍKOVÁ, S., HORKÁ, H., SEDLÁKOVÁ, V., VOBECKÁ, M. English for Civil Engineering. Praha : ČVUT, 2005. 182 s. ISBN 80-01-02602-7.
Další informace k organizaci výuky předmětu ATP_1:
1. Student plní vyučujícím zadané dílčí úkoly a aktivně se zúčastňuje výuky. 2. Na seminářích se povolují maximálně 4 absence. Vyšší absence bude posuzována individuálně a bude omlouvána pouze ve zcela výjimečných a odůvodněných případech (hospitalizace apod.) 3. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, ale pouze v případě, že průběžné testy napsal alespoň na 30% (viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu ve zkouškovém období téhož semestru. 4. Student, který anglický jazyk zvládá na vyšší úrovni, má možnost absolvovat na začátku semestru v termínu stanoveném garantem předmětu, tzv. celosemestrální test. Tento test se skládá z 50 otázek a pro jeho úspěšné zvládnutí je třeba dosáhnout 70%. Pokud student splní výše uvedené podmínky, je mu udělen zápočet a nemusí tak docházet na semináře v aktuálním semestru. Avšak v případě neúspěšnosti v celosemestrálním testu student vyčerpá svůj řádný termín a může se zúčastnit až opravného termínu (viz bod 3).
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2012/ATP_2