OBP_1 Obchodní podnikání I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2016
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Roman Švec, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
OBP_1/CCV: So 10. 12. 8:00–12:55 A3, R. Švec
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Předpokladem je znalost předmětu Obchodní činnost.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení základních principů a získání vědomostí o řízení obchodních firem, rozvoj ekonomického myšlení v aplikaci na problematiku obchodních operací. Po úspěšném absolvování předmětu student zná základní teoretické poznatky o řízení maloobchodní prodejny, umí vypočítat zájmovou oblast a kupní potenciál obchodní jednotky, je schopen využít metodu CPM k řízení projektu zřízení OJ,orientuje se v problematice obchodního sortimentu a obchodně-provozních operacích a je schopen analyzovat základní oblasti řízení maloobchodu.
Osnova
  • 1. Územní strategie obchodních firem.
  • 2. Metody územní analýzy.
  • 3. Výstavba obchodní jednotky, řízení projektů.
  • 4. Síťová analýza, metoda CPM.
  • 5. Technologie obchodního provozu.
  • 6. Řízení zásob v obchodě.
  • 7. Obchodní sortiment.
  • 8. Space management.
  • 9. Obchodně-provozní operace.
  • 10. Kupní chování spotřebitele.
  • 11. Merchandising, nákupní atmosféra.
  • 12. Operativní řízení obchodní jednotky, metody řízení obsluhy.
  • 13. Řizení lidských zdrojů v obchodě.
Literatura
    povinná literatura
  • MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ a Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 520 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4. info
  • MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání I: Studijní opora pro kombinované studium. 2. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 60 s. ISBN 978-80-87278-66-6. info
  • MULAČ, P., VÁCHAL, J. Obchodní podnikání II. České Budějovice : VŠTE, 2008. ISBN 987-80-903888-5-7.
    doporučená literatura
  • PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Retail management. Praha : Management Press, 2002. ISBN 80-7261-059-7.
  • CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. a kol. Retail management. Praha : Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-167-6.
  • ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.
  • BERMAN, Barry a Joel R. EVANS. Retail management : a strategic approach. 11th ed. Boston ; London : Pearson/Prentice Hall, 2010, 654 s. ISBN 978-0-13-608758-8. info
  • TIWARI, R. Retail Management, Retail Concepts and Practices (EBOOK). Mumbai: Himalaya Publishing House, 2009, 220 s. ISBN 978-93-5024-394-7. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
konzultace
výzkum v oblasti obchodního podnikání
přednáškové cvičení
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Práce na týmovém projektu2626
Příprava na přednášky14 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál643
Příprava na závěrečný test2020
Výzkum z oblasti obchodního podnikání5252
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi1215
Celkem:156156
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 70 %
projekt - skupinový 30 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu:

  • body za týmový projekt (0 - 30%) 0 - 30 bodů
  • body za závěrečný test (0 - 70%) 0 - 70 bodů
  • Výsledná známka: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.

    Navazující předměty
    Informace učitele
    Organizační pokyny k předmětu:

    1. Prvních 6 týdnů výuky probíhá formou seminářů (povinná docházka, účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.).

    2. V dalších 4 týdnech studenti zpracovávají týmový projekt a mohou konzultovat průběh zpracování projektu výhradně s cvičícím své seminární skupiny. Projekt je zpracován a odevzdán písemně v elektronické formě prostřednictvím odevzdávárny IS VŠTE v MS Word, a to do konce 10. výukového týdne semestru. Stejně tak je odevzdána prezentace v MS PowerPoint do stejného data.

    3.Projekt je prezentován a obhájen před kolektivem studentů dle závazného harmonogramu odevzdání a prezentací seminárních prací určených vyučujícím (poslední tři týdny semestru)

    Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

    Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB(Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
    Další komentáře
    Předmět je vyučován každoročně.
    Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016.
    • Statistika zápisu (nejnovější)
    • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2016/OBP_1