OBP_1 Obchodní podnikání I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2011
Rozsah
2/2. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Maršík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
OBP_1/K0: So 10. 12. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 12:00–13:30 A1, So 7. 1. 16:50–18:20 A1, 18:25–19:55 A1, Ne 8. 1. 12:45–13:30 A1, 13:40–15:10 A1, 15:15–16:45 A1, M. Maršík, Kombinovaná forma
Předpoklady
( OBC Obchodní činnost )&& FORMA ( K )
Předpokladem je úspěšné absolvování předmětu Obchodní činnost.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení základních principů a získání vědomostí o řízení obchodních firem, rozvoj ekonomického myšlení v aplikaci na problematiku obchodních operací. Po absolvování předmětu umí student vypočítat zájmovou oblast a kupní potenciál obchodní jednotky, je schopen využít metodu CPM k řízení projektu zřízení OJ, zná základní teoretické poznatky o řízení maloobchodní prodejny a je schopen analyzovat základní oblasti řízení maloobchodu.
Osnova
  • 1. Územní strategie obchodních firem.
  • 2. Metody územní analýzy.
  • 3. Výstavba obchodní jednotky, řízení projektů.
  • 4. Síťová analýza, metoda CPM.
  • 5. Technologie obchodního provozu.
  • 6. Řízení zásob v obchodě.
  • 7. Obchodní sortiment.
  • 8. Space management.
  • 9. Obchodně-provozní operace.
  • 10. Kupní chování spotřebitele.
  • 11. Merchandising, nákupní atmosféra.
  • 12. Operativní řízení obchodní jednotky, metody řízení obsluhy.
  • 13. Řizení lidských zdrojů v obchodě.
Literatura
    povinná literatura
  • MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání I: Studijní opora pro kombinované studium. 2. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 60 s. ISBN 978-80-87278-66-6. info
  • MULAČ, P., VÁCHAL, J. Obchodní podnikání II. České Budějovice : VŠTE, 2008. ISBN 987-80-903888-5-7.
    doporučená literatura
  • PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Retail management. Praha : Management Press, 2002. ISBN 80-7261-059-7.
  • CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. a kol. Retail management. Praha : Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-167-6.
  • ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.
  • DOHNAL, J. Řízení vztahu se zákazníky: procesy, pracovníci, technologie. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0401-3.
Organizační formy výuky
přednáška
cvičení
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test1616
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál26 
Příprava na tutoriál 76
Tutoriál 15
příprava na zkoušku2424
zpracování projektu2525
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:156156
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 45 %
test - průběžný 25 %
projekt - skupinový 30 %
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016.