MAR_s Marketing

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Konečný, PhD. (cvičící)
doc. PhDr. František Pollák, PhD. (cvičící)
Garance
Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MAR_s/A3: So 23. 3. 16:30–18:00 D516, 18:10–19:40 D516, Ne 14. 4. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, 11:25–12:55 D515, Ne 21. 4. 14:50–16:20 B4, 16:30–18:00 B4, Ne 19. 5. 14:50–16:20 B4, F. Pollák
MAR_s/P01: Po 13:05–14:35 N107, R. Dušek
MAR_s/S01: Út 8:00–9:30 N010, M. Konečný
Předpoklady
OBOR ( BSAp ) || OBOR ( BSAk )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů, tj. marketingový mix 4P (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, segmentace, nákupní chování atd.). Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
- prakticky řeší základní marketingové problémy,
- dokáže určit základní segmentační kritéria pro vybraný produkt (výrobek či službu),
- analyzuje nástroje marketingového mixu (produkt, cena, komunikační mix, distribuce),
- navrhuje marketingový výzkum,
- zpracovává dotazníkové šetření,
- aplikuje marketing ve vybraných oblastech.
Osnova
  • Přednášky:
  • 1. Úvod do předmětu, vymezení pojmu marketing.
  • 2. Proces STP - Segmentace, targeting, positioning.
  • 3. Kupní chování zákazníků.
  • 4. Marketingový výzkum, marketingový informační systém.
  • 5. Metody marketingového výzkumu.
  • 6. Marketingový mix.
  • 7. Produkt.
  • 8. Cena.
  • 9. Marketingová komunikace.
  • 10. Nástroje komunikačního mixu I.
  • 11. Nástroje komunikačního mixu II.
  • 12. Distribuce.
  • 13. Marketing služeb.
  • Semináře:
  • 1. Úvod do předmětu.
  • 2. Aktuální trendy marketingu.
  • 3. Výběr vhodného podnikatelského záměru.
  • 4. Charakteristika produktového portfolia.
  • 5. Proces S-T-P v rámci zvolené oblasti podnikání.
  • 6. Realizace marketingového výzkumu.
  • 7. Marketingová komunikace – návrh loga a sloganu.
  • 8. Marketingová komunikace – návrh reklamy.
  • 9. Marketingová komunikace v online prostředí.
  • 10. Tvorba úspěšné obchodní prezentace.
  • 11. - 13. Obhajoba týmových projektů.
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15 th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. info
  • KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv. Základy marketingu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3. info
  • KOTLER, P a K. L. KELLER. Marketing Management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 788 s. ISBN 80-247-1359-4. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Thirteenth ed. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2008, 662 s. ISBN 978-0-13-600998-6. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Esej2121
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1332
Příprava na závěrečný test3060
Závěrečný test11
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2616
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
esej (10 NS) 30 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70 % celkového hodnocení. Celková klasifikace předmětu, tj. součet bodů za průběžné (30 - 0) a závěrečné hodnocení (70 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.

Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.

Průběžné hodnocení:

esej (10 NS) - 30 % (tj. 30 bodů) dle zadání uvedeného v~IS včetně obhajoby formou prezentace na závěrečných seminářích - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení:

závěrečný test - 70 % (tj. 70 bodů)

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Hodnocení studentů s individuálním studijním plánem (ISP) se bude skládat z průběžného hodnocení (esej dle zadání uvedeného v IS, nicméně bez nutnosti ji prezentovat - max. 30 bodů) a závěrečného hodnocení (závěrečný test - max. 70 bodů). Studenti s ISP mají povinnost ihned po schválení svého individuálního studijního plánu kontaktovat vyučujícího své seminární skupiny, v případě, že tak student neučiní nejpozději do dvou týdnů od schválení, nebude na jeho ISP brán zřetel.

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, léto 2023, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/MAR_s