VŠTE:MAR_s Marketing - Informace o předmětu
MAR_s Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2023
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michal Konečný, PhD. (cvičící)
doc. PhDr. František Pollák, PhD. (cvičící) - Garance
- Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAR_s/A2: So 11. 3. 14:50–16:20 E5, 16:30–18:00 E5, Ne 26. 3. 13:05–14:35 E6, 14:50–16:20 E6, 16:30–18:00 E6, So 6. 5. 13:05–14:35 E6, 14:50–16:20 E6, 16:30–18:00 E6, F. Pollák
MAR_s/P01: St 11:25–12:55 N121, R. Dušek
MAR_s/S01: Čt 13:05–14:35 N107, M. Konečný
MAR_s/S02: Čt 14:50–16:20 N109, M. Konečný - Předpoklady
- OBOR(BSAp) || OBOR(BSAk)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů, tj. marketingový mix 4P (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, segmentace, nákupní chování atd.). Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
- prakticky řeší základní marketingové problémy,
- dokáže určit základní segmentační kritéria pro vybraný produkt (výrobek či službu),
- analyzuje nástroje marketingového mixu (produkt, cena, komunikační mix, distribuce),
- navrhuje marketingový výzkum,
- zpracovává dotazníkové šetření,
- aplikuje marketing ve vybraných oblastech. - Osnova
- Přednášky:
- 1. Úvod do předmětu, vymezení pojmu marketing.
- 2. Proces STP - Segmentace, targeting, positioning.
- 3. Kupní chování zákazníků.
- 4. Marketingový výzkum, marketingový informační systém.
- 5. Metody marketingového výzkumu.
- 6. Marketing a marketingový mix.
- 7. Produkt.
- 8. Cena.
- 9. Marketingová komunikace.
- 10. Nástroje komunikačního mixu I.
- 11. Nástroje komunikačního mixu II.
- 12. Distribuce.
- 13. Marketing služeb.
- Semináře:
- 1. Úvod do předmětu.
- 2. Aktuální trendy marketingu.
- 3. Výběr vhodného podnikatelského záměru.
- 4. Charakteristika produktového portfolia.
- 5. Proces S-T-P v rámci zvolené oblasti podnikání.
- 6. Realizace marketingového výzkumu.
- 7. Marketingová komunikace – návrh loga a sloganu.
- 8. Marketingová komunikace – návrh reklamy.
- 9. Marketingová komunikace v online prostředí.
- 10. Tvorba úspěšné obchodní prezentace.
- 11. - 13. Obhajoba týmových projektů.
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. et al. 2019. Marketing Management_p4: European Edition. [s. l.]: Pearson Higher. ISBN 1292248440.
- KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson. ISBN 978-0-273-78699-3.
- KARLÍČEK, M. et al., 2018. Základy marketingu. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5.
- JAKUBÍKOVÁ, D., 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4670-8.
- KOTLER, P. a L. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
- SLABÁ, M., 2012. Marketing: Studijní opora pro kombinované studium. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-013-7.
- doporučená literatura
- KARLÍČEK, M., 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247- 5769-8.
- VAŠTÍKOVÁ, M., 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5037-8.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Esej 21 21 Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 32 Příprava na závěrečný test 30 60 Závěrečný test 1 1 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
esej (10 NS) 30 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70 % celkového hodnocení. Celková klasifikace předmětu, tj. součet bodů za průběžné (30 - 0) a závěrečné hodnocení (70 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
Průběžné hodnocení:
esej (10 NS) - 30 % (tj. 30 bodů) dle zadání uvedeného v~IS včetně obhajoby formou prezentace na závěrečných seminářích - 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení:
závěrečný test - 70 % (tj. 70 bodů)
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Hodnocení studentů s individuálním studijním plánem (ISP) se bude skládat z průběžného hodnocení (esej dle zadání uvedeného v IS, nicméně bez nutnosti ji prezentovat - max. 30 bodů) a závěrečného hodnocení (závěrečný test - max. 70 bodů). Studenti s ISP mají povinnost ihned po schválení svého individuálního studijního plánu kontaktovat vyučujícího své seminární skupiny, v případě, že tak student neučiní nejpozději do dvou týdnů od schválení, nebude na jeho ISP brán zřetel. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2023/MAR_s