BSA_ACJ_2 Anglický jazyk II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Pavlína Bartušková (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BSA_ACJ_2/A3: Ne 7. 4. 8:00–9:30 E4, 9:40–11:10 E4, 11:25–12:55 E4, 13:05–14:35 E4, So 18. 5. 8:00–9:30 E5, 9:40–11:10 E5, 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, A. Vachušková
BSA_ACJ_2/S01: Út 11:25–12:55 N011, Pá 9:40–11:10 N109, P. Bartušková
Předpoklady
Doporučeno absolvování předmětu BSA_ACJ_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často používanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Rozumí popisům událostí, pocitů a přáním v osobním dopise. Umí si poradit se situacemi, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života (např. rodiny, koníčků, práce, cestování a aktuálních událostí). Umí jednoduchým způsobem spojovat fráze, aby popsal své zážitky a události, své sny, naděje a cíle. Umí stručně odůvodnit a vysvětlit své názory a plány. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy.
Výstupy z učení
1. rozumí hlavním myšlenkám sděleným spisovným jazykem o běžných tématech,
2. rozumí textům, které obsahují slovní zásobu užívanou v běžném životě nebo které se vztahují k práci,
3. zapojí se bez přípravy do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života,
4. dokáže srozumitelně vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a popsat své reakce,
5. píše jednoduché souvislé texty na témata, která jsou mu dobře známá nebo o která se osobně zajímá.
Osnova
  • Semináře:
  • 1. Sporty, návody, pravidla, instrukce.
  • 2. Pasivum, revize časů.
  • 3. Filmy, filmový průmysl, kultura.
  • 4.Vyprávění v minulosti.
  • 5. Vztahy, vzhled.
  • 6. Modální slovesa možnosti.
  • 7. Lidské tělo. Rady a doporučení
  • 8. Školství a vzdělávací systém.
  • 9. První typ podmínkových vět, časové věty v budoucnu, časové spojky.
  • 10. Podmínkové věty – druhá podmínka. Hypotetické situace
  • 11. Housing - typy bydlení, problémy s bydlením.
  • 12. Nepřímá řeč - oznamovací věty, otázky.
  • 13. Nakupování. Situace každodenního života.
  • 14. Svět práce.
  • 15. Gerundium vs infinitiv, slovesné vzory.
  • 16. Šťastné náhody, hypotetické situace v minulosti.
  • 17. Třetí typ podmínkových vět, slovotvorba.
  • 18. Shrnutí všech typů podmínkových vět, mixed conditionals.
  • 19. Vytváření přídavných jmen a příslovcí, pozice ve větě.
  • 20. Životní styl, digitalizace.
  • 21. Kvantifikátory, elektronika.
  • 22. Frázová slovesa.
  • 23. Moderní hrdinové. Svět kolem nás.
  • 24. Vztažné věty, složená jména.
  • 25. Záhady, tázací dovětky, otázky.
  • 26. Shrnutí učiva.
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, CH., 2013. English File Intermediate Student’s Book. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-451989-2.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R., 2012. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English: with answers. 4th edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
    neurčeno
  • LATHAM-KOENIG, CH., 2013. English File Intermediate Workbbook. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194597166.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test810
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2338
Příprava na závěrečný test1938
Závěrečný test11
průběžné hodnocení11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Průběžné hodnocení

(např. ústní zkoušení, poslechový test, písemný projev, prezentace– 30 bodů (tj. 30 %)

Závěrečné hodnocení

závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)

Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): Z~100 – 70, X 69,99 - 30, N 29,99 – 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast.

Informace učitele
https://agendaweb.org/ https://www.englisch-hilfen.de/en/ https://www.perfect-english-grammar.com/

Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění kurzu je aktivní účast studentů a plnění zadaných úkolů

Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. Užitečné odkazy: https://agendaweb.org/ https://www.englisch-hilfen.de/en/ https://www.perfect-english-grammar.com/
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/BSA_ACJ_2