VŠTE:BSA_ACJ_2 Anglický jazyk II - Informace o předmětu
BSA_ACJ_2 Anglický jazyk II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavlína Bartušková (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (pomocník)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník) - Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BSA_ACJ_2/A3: Ne 7. 4. 8:00–9:30 E4, 9:40–11:10 E4, 11:25–12:55 E4, 13:05–14:35 E4, So 18. 5. 8:00–9:30 E5, 9:40–11:10 E5, 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, A. Vachušková
BSA_ACJ_2/S01: Út 11:25–12:55 N011, Pá 9:40–11:10 N109, P. Bartušková - Předpoklady
- Doporučeno absolvování předmětu BSA_ACJ_1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často používanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Rozumí popisům událostí, pocitů a přáním v osobním dopise. Umí si poradit se situacemi, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života (např. rodiny, koníčků, práce, cestování a aktuálních událostí). Umí jednoduchým způsobem spojovat fráze, aby popsal své zážitky a události, své sny, naděje a cíle. Umí stručně odůvodnit a vysvětlit své názory a plány. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy.
- Výstupy z učení
- 1. rozumí hlavním myšlenkám sděleným spisovným jazykem o běžných tématech,
2. rozumí textům, které obsahují slovní zásobu užívanou v běžném životě nebo které se vztahují k práci,
3. zapojí se bez přípravy do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života,
4. dokáže srozumitelně vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a popsat své reakce,
5. píše jednoduché souvislé texty na témata, která jsou mu dobře známá nebo o která se osobně zajímá. - Osnova
- Semináře:
- 1. Sporty, návody, pravidla, instrukce.
- 2. Pasivum, revize časů.
- 3. Filmy, filmový průmysl, kultura.
- 4.Vyprávění v minulosti.
- 5. Vztahy, vzhled.
- 6. Modální slovesa možnosti.
- 7. Lidské tělo. Rady a doporučení
- 8. Školství a vzdělávací systém.
- 9. První typ podmínkových vět, časové věty v budoucnu, časové spojky.
- 10. Podmínkové věty – druhá podmínka. Hypotetické situace
- 11. Housing - typy bydlení, problémy s bydlením.
- 12. Nepřímá řeč - oznamovací věty, otázky.
- 13. Nakupování. Situace každodenního života.
- 14. Svět práce.
- 15. Gerundium vs infinitiv, slovesné vzory.
- 16. Šťastné náhody, hypotetické situace v minulosti.
- 17. Třetí typ podmínkových vět, slovotvorba.
- 18. Shrnutí všech typů podmínkových vět, mixed conditionals.
- 19. Vytváření přídavných jmen a příslovcí, pozice ve větě.
- 20. Životní styl, digitalizace.
- 21. Kvantifikátory, elektronika.
- 22. Frázová slovesa.
- 23. Moderní hrdinové. Svět kolem nás.
- 24. Vztažné věty, složená jména.
- 25. Záhady, tázací dovětky, otázky.
- 26. Shrnutí učiva.
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, CH., 2013. English File Intermediate Student’s Book. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-451989-2.
- doporučená literatura
- MURPHY, R., 2012. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English: with answers. 4th edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
- neurčeno
- LATHAM-KOENIG, CH., 2013. English File Intermediate Workbbook. 3rd edit. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194597166.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 8 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 23 38 Příprava na závěrečný test 19 38 Závěrečný test 1 1 průběžné hodnocení 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení
(např. ústní zkoušení, poslechový test, písemný projev, prezentace– 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení
závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): Z~100 – 70, X 69,99 - 30, N 29,99 – 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast.
- Informace učitele
- https://agendaweb.org/ https://www.englisch-hilfen.de/en/ https://www.perfect-english-grammar.com/
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění kurzu je aktivní účast studentů a plnění zadaných úkolů Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. Užitečné odkazy: https://agendaweb.org/ https://www.englisch-hilfen.de/en/ https://www.perfect-english-grammar.com/
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/BSA_ACJ_2