VŠTE:BSA_ACJ_2 Anglický jazyk II - Informace o předmětu
BSA_ACJ_2 Anglický jazyk II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník) - Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BSA_ACJ_2/A1: So 26. 2. 9:40–11:10 A2, 11:25–12:55 A2, 13:05–14:35 A2, So 19. 3. 14:50–16:20 A2, 16:30–18:00 A2, So 23. 4. 11:25–12:55 A2, 13:05–14:35 A2, 14:50–16:20 A2, D. Raušer
BSA_ACJ_2/S01: St 8:00–9:30 D617, Pá 11:25–12:55 N006, K. Sidibe - Předpoklady
- Doporučeno absolvování předmětu BSA_ACJ_1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření jazykových znalostí a dovedností studenta na úroveň odpovídající úrovni B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné informace týkající se každodenních témat, se kterými se pravidelně setkává v životě – ve škole, práci, volném čase, apod. Student zvládá většinu komunikačních situací, které mohou nastat při cestování v zemích a oblastech, kde lidé mluví anglickým jazykem. Absolvent předmětu dále dokáže napsat jednoduchý souvislý text na téma, které zná, nebo témata, která ho zajímají. Je schopen popsat své zážitky, sny, naděje a cíle, umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. V ústním i písemném projevu se mohou vyskytovat nepřesnosti (stylistické, lexikální či gramatické), které ale nebrání porozumění. Cílem je další rozvoj komunikačních dovedností a sjednocení znalostí studentů na úroveň B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Důraz je přitom kladen především na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textům a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na běžná témata.
- Výstupy z učení
- 1. rozumí hlavním myšlenkám sděleným spisovným jazykem o běžných tématech,
2. rozumí textům, které obsahují slovní zásobu užívanou v běžném životě nebo které se vztahují k práci,
3. zapojí se bez přípravy do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života,
4. dokáže srozumitelně vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a popsat své reakce,
5. píše jednoduché souvislé texty na témata, která jsou mu dobře známá nebo o která se osobně zajímá. - Osnova
- Semináře:
- 1. Konverzační témata používaná při seznámení, infinitiv, sloveso + infinitiv.
- 2. Použití gerundia, slovesné vazby s gerundiem, zájmy, pocit štěstí.
- 3. Učení se cizích jazyků, způsobová slovesa (must, mustn't, have to, don't have to), formální email.
- 4. V lékárně, běžné nemoci a zdravotní problémy, have got.
- 5. Mluvení o svých problémech a pocitech a jak někomu poradit, slovo should.
- 6. Vazby se slovesem get, větný přízvuk.
- 7. Podmínkové věty – první podmínka, Murphyho zákony.
- 8. „Matoucí“ slovesa. Problémy na dovolené.
- 9. Příslovce způsobu, rytmus ve větě, přivlastňovací zájmena, použití příslovcí v psaném projevu.
- 10. Podmínkové věty – druhá podmínka, nebezpečná zvířata, problémy se zvířaty, slovní přízvuk.
- 11. Strachy, fobie a jejich léčení, předpřítomný čas prostý + for, since.
- 12. Osobnosti populární hudby, biografie.
- 13. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým časem, psaní biografie.
- 14. Orientace ve městě, popis cesty, hromadná doprava, omluvy.
- 15. Vynálezy, objevy, trpný rod.
- 16. Předměty na základní a střední škole. Školní hodnocení známých osobností, vazba used to.
- 17. Rozhodnost a nerozhodnost, might/might not (možnost), slovotvorba.
- 18. Sport, vyjádření pohybu, prohra ve sportu. Psaní úvahy.
- 19. Ranní ptáčata a noční sovy. Frázová slovesa, pořádek slov ve větě.
- 20. Náhody a podobnosti, so/neither + pomocná slovesa.
- 21. Telefonování, reakce na novinky.
- 22. Zvláštní události ve světě. Předminulý čas.
- 23. Drby. Vazby se slovy say/tell. Nepřímá řeč.
- 24. Otázky bez pomocných sloves. Všeobecné znalosti – kvíz.
- 25. Shrnutí slovesných časů.
- 26. Shrnutí učiva.
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, C., C. KOENIG LATHAM and P. SELINGSON, 2019. English File Pre-Intermediate Student´s Book - 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194598439.
- doporučená literatura
- MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use - 4th edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-18906-4.
- BLOOM, B. and V. SMIDOWICZ, 2005. City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 - Achiever Student's Book. London: City&Guilds. ISBN 9780851931630.
- MURPHY, R., 2007. Essential Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-67543-7.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 30 48 Příprava na závěrečný test 20 38 Závěrečný test 1 1 průběžné hodnocení 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení
(např. ústní zkoušení, poslechový test, písemný projev, prezentace– 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení
závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): Z~100 – 70, X 69,99 - 30, N 29,99 – 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.
- Informace učitele
- https://agendaweb.org/ https://www.englisch-hilfen.de/en/ https://www.perfect-english-grammar.com/
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Podmínkou úspěšného splnění kurzu je aktivní účast studentů a plnění zadaných úkolů Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení v podobě vytvořené a ODPREZENTOVANÉ odborné prezentace na zadané téma se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu, Mgr. L.Turinskou (turinska@mail.vstecb.cz)
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/BSA_ACJ_2