BPE_PPS Podnikatelský plán – případová studie

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Tereza Matasová (cvičící)
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. (cvičící)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Skupina Finance podniku – Oddělení zástupce ředitele pro výzkum, vývoj a tvůrčí činnost – Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
Určeno pro studenty programu Podniková ekonomika a management.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Podnikatelský plán je nedílnou součástí každé firmy, která se chce dlouhodobě udržet na trhu a má zájem si zajistit dlouhodobou úspěšnost. Prostřednictvím podnikatelského plánu lze vytvořit produktový koncept výrobku/služby, která má vliv na stávající trh nebo dokáže u vytypovaného produktu/služby vyplnit mezeru na trhu. Účelem tvorby podnikatelského plánu je co nejpřesněji formulovat konkurenční výhodu s ohledem ke kvalitě, dostupnosti a variabilitě rozšířených/doplňkových služeb. Cílem předmětu Případová studie – Podnikatelský záměr je vypracovat podnikatelský záměr formou případové studie implementované na konkrétní podnik/organizaci.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. rozumí významu podnikatelského plánu a jeho struktury
2. zná zásady a principy tvorby podnikatelského plánu – případové studie
3. umí analyzovat cílový trh a konkurenci, sestavit plán marketingu a prodeje, plán provozu firmy, finanční plán
4. dokáže predikovat budoucí vývoj firmy
5. aplikuje formální aspekty podnikatelského plánu do prezentace
Osnova
  • Semináře
  • 1. Podnikatelský plán a jeho struktura
  • 2. Úvodní shrnutí a popis firmy
  • 3. Analýza cílového trhu
  • 4. Analýza konkurence
  • 5. Plán marketingu a prodeje
  • 6. Plán provozu firmy
  • 7. Management podniku
  • 8. Plán budoucího vývoje
  • 9. Finanční plán podniku
  • 10. Formální aspekty podnikatelského plánu
  • 11. Aspekty úspěšné prezentace podnikatelského plánu
  • 12. Prezentace podnikatelského plánu
  • 13. Prezentace podnikatelského plánu
Literatura
    povinná literatura
  • DOLEŽAL, J. et al., 2016. Projektový management. Komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9067-6.
    doporučená literatura
  • ČERVENÝ, R., J. FICBAUER, A. HANZELKOVÁ a M. KEŘKOVSKÝ, 2014. Business plán. Krok za krokem. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80- 7400-511-4.
  • ABRAMS, R. 2019. Successfull Business Plan: Secrets & Strategies. Planning Shop. ISBN 9781933895826.
  • SWANSON, L., 2017. Business Plan Development Guide. 8th ed. [s. l.]: OPENPRESS.USASK.CA.
  • SRPOVÁ, J., I. SVOBODOVÁ, P. SKOPAL a T. ORLÍK, 2011. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4103-1.
  • KORECKÝ, M. a V. TRKOVSKÝ, 2011. Management rizik projektů se zaměřením na projekty v průmyslových podnicích. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-3221-3.
Organizační formy výuky
seminář
Komplexní výukové metody
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1313
Příprava případové studie a prezentace3975
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 20 %
případová studie 70 %
Zpracování zadaných úkolů 5 %
Řízená diskuse, analytické a kritické myšlení 5 %
Podmínky testu
Prezentace – 20 % Zpracování zadaných úkolů – 5 % Řízená diskuze, analytické a kritické myšlení – 5 % Případová studie – 70 % Závěrečné hodnocení (70 %)
Informace učitele
Doplňkový studijní materiál: Multimediální on-line kurz z oblasti podnikatelských kompetencí - http://www.enterprisingbehavior.eu/
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast. Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) budou odevzdávat z předmětu Podnikatelský plán - Případová studie pouze vypracovanou případovou studii (100 %). Studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat garanta předmětu (e-mail: rowland@mail.vstecb.cz) Podnikatelský plán - Případová studie. V případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. U studentů kombinované formy studia je účast na úvodním semináři povinná. V případě, že se student kombinované formy nemůže na úvodní seminář dostavit, je povinen s dostatečným časovým předstihem kontaktovat garanta předmětu.

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023.