VŠTE:BPE_PPS Podnikatelský plán - Informace o předmětu
BPE_PPS Podnikatelský plán – případová studie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Yaroslava Kostiuk, PhD. (cvičící)
Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BPE_PPS/E0: So 16. 10. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, Ne 14. 11. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, 11:25–12:55 E1, Ne 12. 12. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, R. Vaníčková
BPE_PPS/S01: Po 8:00–9:30 N107, Po 9:40–11:10 N107, R. Vaníčková
BPE_PPS/S02: Čt 11:25–12:55 N205, Čt 13:05–14:35 N205, Y. Kostiuk
BPE_PPS/S03: Út 14:50–16:20 D617, Út 16:30–18:00 D617, Y. Kostiuk - Předpoklady
- Určeno pro studenty programu Ekonomika podniku a management.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Podnikatelský plán je nedílnou součástí každé firmy, která se chce dlouhodobě udržet na trhu a má zájem si zajistit dlouhodobou úspěšnost. Prostřednictvím podnikatelského plánu lze vytvořit produktový koncept výrobku/služby, která má vliv na stávající trh nebo dokáže u vytypovaného produktu/služby vyplnit mezeru na trhu. Účelem tvorby podnikatelského plánu je co nejpřesněji formulovat konkurenční výhodu s ohledem ke kvalitě, dostupnosti a variabilitě rozšířených/doplňkových služeb. Cílem předmětu Případová studie – Podnikatelský záměr je vypracovat podnikatelský záměr formou případové studie implementované na konkrétní podnik/organizaci.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. samostatně navrhuje cíl a proces kvantitativního či kvalitativního výzkumu pro podporu manažerského rozhodování
2. charakterizuje pokročilejší metody kvantitativní a kvalitativní analýzy ekonomických dat
3. samostatně vyhledává, třídí, analyzuje a kriticky interpretuje ekonomická data a informace z různých perspektiv (zdrojů) včetně teoreticko-metodologických, ideologických, hodnotových či jiných východisek
4. tvůrčím způsobem řeší teoretický nebo praktický ekonomický problém v interdisciplinárních souvislostech
5. aplikuje pokročilejší vědecké postupy a instrumentaria při řešení praktických a teoretických ekonomických problémů s cílem získat nové původní informace
6. efektivně komunikuje, věcně argumentuje a vyjednává - Osnova
- Semináře
- 1. Koncepce projektu, výběr odborného téma.
- 2. Analýza sběru dat a informací.
- 3. Práce s odbornou vědeckou literaturou.
- 4. Stanovení a formulace cílů, pracovních hypotéz, výzkumných otázek řešení dílčího problému.
- 5. Metody řešení – uplatnitelnost v oboru/odvětví/sektoru a použitelnost v praxi.
- 6. Struktura projektu. Úprava projektu - korektura stránek, členění odborných textů, tabulek, obrázků, grafů a dalších příloh.
- 7. Bibliografické citace - odkazy na citace a seznamy zdrojů.
- 8. Hodnocení projektu, obhajoba projektu.
- 9. Prezentace projektu na semináři.
- 10. Prezentace teoreticko-metodologické části na semináři.
- 11. Prezentace teoreticko-metodologické části na semináři.
- 12. Prezentace první verze aplikační části na semináři.
- 13. Prezentace první verze aplikační části na semináři.
- Literatura
- povinná literatura
- ABRAMS, R. 2019. Successfull Business Plan: Secrets & Strategies. Planning Shop. ISBN 9781933895826.
- DOLEŽAL, J. et al., 2016. Projektový management. Komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9067-6.
- doporučená literatura
- SRPOVÁ, J., I. SVOBODOVÁ, P. SKOPAL a T. ORLÍK, 2011. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4103-1.
- ČERVENÝ, R., J. FICBAUER, A. HANZELKOVÁ a M. KEŘKOVSKÝ, 2014. Business plán. Krok za krokem. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80- 7400-511-4.
- KORECKÝ, M. a V. TRKOVSKÝ, 2011. Management rizik projektů se zaměřením na projekty v průmyslových podnicích. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-3221-3.
- SWANSON, L., 2017. Business Plan Development Guide. 8th ed. [s. l.]: OPENPRESS.USASK.CA.
- Organizační formy výuky
- seminář
- Komplexní výukové metody
- brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 13 Příprava případové studie a prezentace 52 103 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 65 14 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 20 %
případová studie 70 %
Zpracování zadaných úkolů 5 %
Řízená diskuse, analytické a kritické myšlení 5 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.
- Informace učitele
- Doplňkový studijní materiál: Multimediální on-line kurz z oblasti podnikatelských kompetencí - http://www.enterprisingbehavior.eu/
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2021/BPE_PPS