VŠTE:Z_PED1_an Pedagogika I. - Course Information
Z_PED1_an Pedagogika I.
Institute of Technology and Business in České Budějovicewinter 2023
- Extent and Intensity
- 0/0/0. Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Štěpánka Jenešová (seminar tutor)
- Guaranteed by
- prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c.
Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: Study Department – Vice-Rector for Study Affairs – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable of Seminar Groups
- Z_PED1_an/D01b: Sun 22. 10. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, Sun 5. 11. 13:05–14:35 E7, 14:50–16:20 E7, Š. Jenešová
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
- Předmět se zabývá základy výchovy, pedagogickou terminologií, systematizuje a interpretuje základní pedagogické jevy a zákonitosti. Dále poskytuje základní informace o teoretických základech pedagogiky.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po úspěšném absolvování předmětu studující
- objasní vztah mezi pedagogickou vědou a teorií;
- zná historický kontext vývoje pedagogiky;
- umí realizovat pedagogický výzkum a jeho analýzu;
- umí vysvětlit pojmy funkční gramotnost/negramotnost, alternativní a inovativní vzdělávání a sociální nerovnosti. - Syllabus (in Czech)
- 1. Historický kontext vývoje pedagogiky jako vědy.
- 2. Tradiční a moderní pedagogika. Soudobé teorie vzdělávání.
- 3. Výchovný proces, výchova jako proces humanizace.
- 4. Dědičnost, vrozenost a rozvoj inteligence.
- 5. Dědičnost a rozvoj talentu.
- 6. Výchova a společnost.
- 7. Současný školský systém.
- 8. Vzdělávání žáků s nadáním.
- 9. Společenská role výchovy.
- 10. Pedagogický výzkum a jeho analýza. Metody a techniky pedagogického výzkumu.
- Literature
- ČABALOVÁ, D., 2011. Pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2993-0.
- FREIRE, P., 2018. Pedagogy of the oppressed. Bloomsbury publishing USA.
- SKALKOVÁ, J., 2007. Obecná didaktika. Praha: Grada. ISBN 80-247-1821-9.
- PRŮCHA, J., 2015. Přehled pedagogiky. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0872-3.
- FREIRE, P., 2015. Pedagogy of indignation. Routledge.
- PRŮCHA, J., 2009. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-546-2.
- SKALKOVÁ, J., 2004. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido. ISBN 80-7315-060-3.
- POSPÍŠIL, R. a K. VLČKOVÁ, 2006. Úvod do pedagogiky. Elportál. 1(1), 1-88. ISSN 1802-128X.
- PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2013. Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9.
- PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7
- Forms of Teaching
- Lecture
Seminar - Teaching Methods
- Frontal Teaching
Group Teaching - Cooperation
Teaching Supported by Multimedia Technologies
- Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – final 100 %
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/winter2023/Z_PED1_an