VŠTE:NZ_DIS Seminář k diplomové práci - Course Information
NZ_DIS Seminář k diplomové práci
Institute of Technology and Business in České Budějovicewinter 2023
- Extent and Intensity
- 0/15/0. 15 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (seminar tutor)
doc. Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. Ing. Jan Mareček, DrSc., dr. h.c.
School of Expertness and Valuation – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: Technical expertise Group – Deputy Director of Department for Research, Development and Creative Activity – School of Expertness and Valuation – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable of Seminar Groups
- NZ_DIS/S01: No timetable has been entered into IS. M. Vochozka
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Expertness (programme VŠTE, N_ZN) (2)
- Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy vědecké práce a s jejich využitím při zpracování diplomové práce. Po úspěšném absolvování budou studenti schopni samostatně zpracovat vybrané téma s využitím vlastních odborných znalostí a dovedností, odborné literatury a interních materiálů podniků, formulovat závěry práce a ty obhájit.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
• umí teoretické zásady rozpracovat do praktické problematiky,
• s využitím teoretických základů a zpracované rešerše umí zpracovat aplikační část diplomové práce,
• zná způsoby implementace vědeckých metod pro řešenou problematiku,
• osvojí si zásady zpracování experimentální části diplomové práce,
• je schopen nezávislé tvůrčí a výzkumné činnosti,
• umí vymezit, řešit a vyhodnotit výzkumné otázky, hypotézy,
• osvojí si metody sběru primárních i sekundárních informací,
• umí vyspecifikovat přínosy a novost řešení problematiky,
• umí prezentovat a obhájit kvalifikační práci. - Syllabus (in Czech)
- Semináře:
- 1. Rekapitulace požadavků kladených na diplomovou práci, jejího formátu a rozsahu. Vymezení základních charakteristik znaleckého posudku a jeho strukturování.
- 2. Analýza znalecké otázky.
- 3. Literární rešerše tématu.
- 4. Sběr dat potřebných pro zpracování znaleckého posudku.
- 5. Tvorba metodiky posudku
- 6. Výsledky
- 7. Odpověď na znaleckou otázku (znalecké otázky)
- 8. Závěr posudku
- 9. Průběžné konzultace přípravy znaleckého posudku: průběžné připomínkování textu, hodnocení výkonu studenta, příprava obhajoby posudku.
- Literature
- required literature
- KRABEC, T., 2009. Oceňovaní podniku a standardy hodnoty. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2865-0.
- Zákon č. 254/2019 Sb. v platném znění
- MAŘÍK, M., 2018. Metody oceňování podniku: proces ocenění - základní metody a postupy. 4., upr. a rozš. vyd. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-87865-38-5.
- Vyhláška č. 503/2020 Sb. v platném znění
- VOCHOZKA, M. et al., 2016. Metodika odborné práce. 2. dopl. a rozš. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-108-0
- MAŘÍK, M., 2018 Metody oceňovaní podniku pro pokročilé: hlubší pohled na vybrané problémy. 2. rozšířené vyd. Praha: Ekopress. ISBN 9 978-80-87865-42-2.
- Mezinárodní oceňovací standardy. 2017. Praha: Ekopress. ISBN 978-80-87865-44-6.
- recommended literature
- ZIMA, P., 2016. Oceňování podniků v právní praxi. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-623-4.
- TEGoVA, 2016. European valuation standards – EVS 2016. Belgium : Gillis nv/sa. ISBN 978-90-819060-1-2.
- TICHÁ, M. et al., 2013. Průvodce psaním závěrečných prací: (nejenom pro ekonomy). Ostrava: Institut vzdělávání Sokrates. ISBN 978-80-86572-77-2.
- TRUGMAN, G. R., 2018. Understanding Business Valuation Workbook: A Practical Guide To Valuing Small To Medium Sized Businesses. Orlando: Wiley. ISBN 978-1-945-49895-4.
- PRATT, S., 2008. Valuing a Business. New York: McGraw-Hill Education. ISBN 978-00-7144-180-3.
- Forms of Teaching
- Tutorial
Consultation
Teaching Block - tutorial - Teaching Methods
- Individual Work– Individual or Individualized Activity
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Konzultace DP (in Czech) 30 50 Vlastní vypracování DP (in Czech) 165 292 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 195 48 Total: 390 390 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Data Analysis 15 %
implementace teoretických znalostí (in Czech) 5 %
Diplomová práce (in Czech) 70 %
Tvůrčí přístup a konzultace (in Czech) 10 %
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/winter2023/NZ_DIS