VŠTE:PCM Procesní management - Course Information
PCM Procesní management
Institute of Technology and Business in České Budějovicesummer 2013
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA
Department of Human Resource Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: Department of Human Resource Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
- Cílem předmětu je poskytnout studentům poznatky z procesního managementu a informace o aktuálních změnách v procesech podnikového řízení. Vhodných využitím efektivních metod, zdokonalováním firemních postupů, systémů a nástrojů v procesním managementu úspěšný podnik dosahuje neustálého zvyšování výkonnosti, hospodárnosti, konkurenceschopnosti a životnosti na trhu práce.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Podnikový proces, význam procesního managementu, výkonnost firmy a ekonomiky
- 2. Tvorba, realizace strategie a její proces, kritické faktory úspěchu
- 3. Reengineering podnikových procesů – zavádění procesního řízení
- 4. Implementace procesního řízení – vize procesně řízené firmy a stanovení cílů
- 5. Benchmarking, inovace podnikových procesů, transformování organizace
- 6. Řízení vztahu se zákazníkem – CRM (Costumer Relationship Management)
- 7. Lidský faktor v procesním managementu – změna systémů hodnocení a odměňování, delegování pravomocí, vzdělávání pracovníků, úloha a požadavky na vrcholové vedení firmy
- 8. Týmová práce – tým, procesní tým, pravidla a přínosy týmové práce, formy vedení týmu, role v procesním týmu, životní cyklus týmu, moderní trendy zajišťování pracovníků – vnitřní trh práce, outsourcing lidských zdrojů
- 9. Podniková kultura – definice, její úrovně a roviny, analýza, diagnostika a audit podnikové kultury
- 10. Využití informačního systému a komunikačních technologií v procesním managementu – zásady používání informační a komunikační technologie, kritéria tvorby, trendy v procesně řízených organizacích
- 11. Category management – vývoj, definice, obchodní proces, přínosy a bariéry, projekty category managementu
- 12. Brand management – řízení značky, vznik, strategie, hodnocení a kategorie značek, obchodní a privátní značky
- 13. Cesta k prosperitě v 21. století – změna v procesním managementu
- Literature
- required literature
- VÁCHAL, J., VOCHOZKA, M. a kol. Podnikové řízení. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
- recommended literature
- VÁCHAL, Jan and Petra PÁRTLOVÁ. Strategický management. 3. uprav. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 116 pp. ISBN 978-80-87278-30-7. info
- not specified
- ROLÍNEK,L. Procesní management. 1.vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2008.160 s.ISBN 978-80-7394-148-2.
- JARRETT, M. Schopnost změny. 1.vydání. Praha: Computer Press, 2011 .239 s. ISBN 978-80-251-2955-5.
- ŠMÍDA, F. Zavádění a rozvoj procesního řízení ve firmě. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
- Forms of Teaching
- Lecture
Consultation - Teaching Methods
- Frontal Teaching
Brainstorming
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for Lectures 26 Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 47 Preparation for the Final Test 26 26 seminar work (in Czech) 26 26 Attendance on Lectures 26 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 5 Total: 104 104 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – final 70 %
Seminary Work 30 %
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (summer 2013, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2013/PCM