PCM Procesní management

Institute of Technology and Business in České Budějovice
summer 2013
Extent and Intensity
2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA
Department of Human Resource Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: Department of Human Resource Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
Cílem předmětu je poskytnout studentům poznatky z procesního managementu a informace o aktuálních změnách v procesech podnikového řízení. Vhodných využitím efektivních metod, zdokonalováním firemních postupů, systémů a nástrojů v procesním managementu úspěšný podnik dosahuje neustálého zvyšování výkonnosti, hospodárnosti, konkurenceschopnosti a životnosti na trhu práce.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Podnikový proces, význam procesního managementu, výkonnost firmy a ekonomiky
  • 2. Tvorba, realizace strategie a její proces, kritické faktory úspěchu
  • 3. Reengineering podnikových procesů – zavádění procesního řízení
  • 4. Implementace procesního řízení – vize procesně řízené firmy a stanovení cílů
  • 5. Benchmarking, inovace podnikových procesů, transformování organizace
  • 6. Řízení vztahu se zákazníkem – CRM (Costumer Relationship Management)
  • 7. Lidský faktor v procesním managementu – změna systémů hodnocení a odměňování, delegování pravomocí, vzdělávání pracovníků, úloha a požadavky na vrcholové vedení firmy
  • 8. Týmová práce – tým, procesní tým, pravidla a přínosy týmové práce, formy vedení týmu, role v procesním týmu, životní cyklus týmu, moderní trendy zajišťování pracovníků – vnitřní trh práce, outsourcing lidských zdrojů
  • 9. Podniková kultura – definice, její úrovně a roviny, analýza, diagnostika a audit podnikové kultury
  • 10. Využití informačního systému a komunikačních technologií v procesním managementu – zásady používání informační a komunikační technologie, kritéria tvorby, trendy v procesně řízených organizacích
  • 11. Category management – vývoj, definice, obchodní proces, přínosy a bariéry, projekty category managementu
  • 12. Brand management – řízení značky, vznik, strategie, hodnocení a kategorie značek, obchodní a privátní značky
  • 13. Cesta k prosperitě v 21. století – změna v procesním managementu
Literature
    required literature
  • VÁCHAL, J., VOCHOZKA, M. a kol. Podnikové řízení. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 688 s. ISBN 978-80-247-4642-5.
    recommended literature
  • VÁCHAL, Jan and Petra PÁRTLOVÁ. Strategický management. 3. uprav. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 116 pp. ISBN 978-80-87278-30-7. info
    not specified
  • ROLÍNEK,L. Procesní management. 1.vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2008.160 s.ISBN 978-80-7394-148-2.
  • JARRETT, M. Schopnost změny. 1.vydání. Praha: Computer Press, 2011 .239 s. ISBN 978-80-251-2955-5.
  • ŠMÍDA, F. Zavádění a rozvoj procesního řízení ve firmě. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
Forms of Teaching
Lecture
Consultation
Teaching Methods
Frontal Teaching
Brainstorming
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Student Workload
ActivitiesNumber of Hours of Study Workload
Daily StudyCombined Study
Preparation for Lectures26 
Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 47
Preparation for the Final Test2626
seminar work (in Czech)2626
Attendance on Lectures26 
Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 5
Total:104104
Assessment Methods and Assesment Rate
Test – final 70 %
Seminary Work 30 %
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms summer 2014, winter 2014, summer 2015, winter 2015, Summer 2016, summer 2017.
  • Enrolment Statistics (summer 2013, recent)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2013/PCM