B_TTD Tvorba technické dokumentace

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2025
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Lucie Krobová (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
Ing. Jaroslav Pokorný, Ph.D. (cvičící)
Ing. Kristýna Prušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Jaroslav Pokorný, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
B_TTD/K10: Ne 28. 9. 11:25–12:55 I102, So 13. 12. 8:00–12:30 I102, L. Krobová
B_TTD/K11: So 27. 9. 16:30–18:00 D216, Ne 14. 12. 13:05–17:35 D216, L. Krobová
B_TTD/K12: Ne 28. 9. 9:40–11:10 D315, Ne 14. 12. 11:25–15:55 D617, B. Pelánková
B_TTD/S01: St 13:05–14:35 H109, K. Prušková
B_TTD/S02: St 13:05–14:35 D617, B. Pelánková
B_TTD/S03: St 9:40–11:10 D617, K. Prušková
B_TTD/S04: Út 16:30–18:00 H209, B. Pelánková
B_TTD/S05: Po 14:50–16:20 D515, B. Pelánková
B_TTD/S06: St 9:40–11:10 H13, B. Pelánková
B_TTD/S07: každé sudé pondělí 14:50–17:50 D617, P. Machová
B_TTD/S08: každé sudé úterý 16:30–19:30 B4, P. Machová
B_TTD/S09: každé sudé pondělí 8:00–11:00 E4, P. Machová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s kreslením a čtením stavebních výkresů. Absolvent předmětu po úspěšném absolvování : a) dokáže přečíst výkresy stavební technické dokumentace b) umí vysvětlit, co znamenají jednotlivé čáry, znaky, šrafy apod. ve výkresech technické dokumentace c) je schopen aplikovat získané vědomosti při tvorbě vlastní technické dokumentace
Výstupy z učení
Student je seznámen s kreslením a čtením stavebních výkresů. Dokáže přečíst výkresy stavební technické dokumentace, umí vysvětlit, co znamenají jednotlivé čáry, znaky, šrafy apod. ve výkresech technické dokumentace, je schopen aplikovat získané vědomosti při tvorbě vlastní technické dokumentace.
Osnova
  • Tematické okruhy:
  • 1. Všeobecné informace o stavebních výkresech, měřítka, formáty, čáry – druhy a jejich použití
  • 2. Základní vybavení projektu pro stavební povolení – půdorysy, řezy, pohledy a orientace budovy na výkresu
  • 3. Zásady kótování a popis výkresů
  • 4. Zobrazení otvorů ve výkresech – okna, dveře (půdorys, řez, pohled) a související názvosloví
  • 5. Základy kreslení podlaží, legenda místností, materiálů, identifikační tabulka. Zobrazení komínů, větracích průduchů a šachet
  • 6. Kreslení podlahy, obkladů, prostupů a zařizovacích předmětů
  • 7. Svislý řez objektem a technický pohled
  • 8. Základy kreslení schodišť
  • 9. Základy kreslení stropů
  • 10. Základy kreslení krovu, sklonitých a plochých střech
  • 11. Základy kreslení základů
  • 12. Základy kreslení výkopů
  • 13. Zásady kreslení situace
Literatura
    povinná literatura
  • ČSN 01 3420- Výkresy pozemních staveb – kreslení výkresů stavební části, ČSI, 2004
  • GALKO, Radim. CAD systémy I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 66 s. ISBN 978-80-87278-63-5. info
    doporučená literatura
  • NOVOTNÝ, J. Cvičení z pozemního stavitelství pro 1. a 2. ročník, konstrukční cvičení pro 3. a 4. ročník SPŠ stavebních, Praha, Sobotáles, 2007. ISBN 978-80-86817-23-1
  • SÝKORA, J A KOL: Architektonické kreslení. 2. přeprac. vydání, ČVUT, Praha, 2008. ISBN 978-80-01-04115-4
  • HANÁK, M. Pozemní stavitelství: cvičení I, Praha, ČVUT, 2005. ISBN 80-01-03267-1
  • PAVLIC,J. A KOL.- Cvičení z pozemního stavitelství pro 1. a 2. ročník SPŠ stavebních, Praha, Sobotáles, 1995. ISBN 80-901684-9-3
Organizační formy výuky
cvičení
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test1016
dílčí úkoly614
zpracování semestrální práce1010
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2612
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 70 %
seminární práce 20 %
aplikace teoretických znalostí 10 %
Podmínky testu
Během semestru student(ka) vypracuje seminární práci, ze které může získat max. 20 bodů, a dva dílčí úkoly (aplikace teoretických znalostí), každý za max. 5 bodů. Seminární práci i dílčí úkoly je nutno odevzdat nejpozději před průběžným testem ve stanovený termín, který určí vyučující na hodině. Průběžný test je za max. 70 bodů. Celková klasifikace předmětu, tj. body za průběžný test (70 - 0) + body z průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, nezapočteno 69,99 – 0.
Informace učitele
https://is.vstecb.cz/auth/el/5610/zima2012/TTD/index.qwarp
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2025/B_TTD