2012
Kupní rozhodování zákazníků podle ceny a kvality zboží
ŠOLC, Ladislav a Jaroslav STUCHLÝZákladní údaje
Originální název
Kupní rozhodování zákazníků podle ceny a kvality zboží
Název anglicky
Customer Purchase Decisions by Price and Quality Products
Autoři
ŠOLC, Ladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Jaroslav STUCHLÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 1802-503X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/12:00000263
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
kupní síla; spotřebitel; kvalita a cena; výrobky; služby
Klíčová slova anglicky
purchasing power; consumer; quality and price; products; services
Změněno: 11. 2. 2015 12:59, Bc. Kamila Skubýová
V originále
Kupní síla obyvatel České republiky prudce klesá. Zaměstnavatelé, zejména v neziskových organizacích snižují stavy, mzdy jsou v tom lepším případě zmraženy, ba dokonce snižovány - ve státním sektoru až o 10 %. Vezmeme-li v úvahu, že práceschopných občanů v ČR (věk 18 - 60) je cca 4,7 milionů a z toho asi 17 % jsou zaměstnanci neziskové sféry, dospějeme k závěru, že zhruba 800 tisíc pracujících úředníků, učitelů (přidáno dostali jen mladí, začínající kantoři), školních THP pracovníků, zaměstnanců v infrastruktuře (MHD), v příspěvkových organizacích (technické služby měst) má ve srovnání s rokem minulým nižší příjmy a tím i nižší kupní sílu. Ceny spotřebního zboží naproti tomu výrazně vzrostly, což se promítá nejen do větších výdajů na bydlení (plyn, elektřina), ale i do oblasti základních potravin a pohonných hmot. V této úvodní prezentaci jsme se zaměřili na analýzu preferencí spotřebitelů, na kvalitu a cenu nakupovaných výrobků.
Anglicky
The purchasing power of Czech people is rapidly declining. Employers, especially in not-profit enterprises reduce their staff, wages are at best "frozen" even reduced, - in the public sector up to 10 percent. Taking into account that 17 % are employees of non-profit sector, the conclusion is that about 800 000 workers are officials, teachers (only young, beginning teachers got a rise), school staff, employees in the infrastructure (urban transport), the contributory organizations (technical services) in comparison with the previous year's lower income and thus lower purchasing power. If the Czech republic has approximately 4.7 million people able to work, from that 17 procent is staff from non-profit organizations it follows that approximately 800 000 clerks, teachers, technical-economic workers from schools and universities, workers in the infrastructure and workers from allowance organization have lower purchasing power in comparison with the last year. Prices of consumer goods, however, increased significantly, which is re ected not only in more spending on housing (gas, electricity), but also in the field of basic foodstuffs and fuel. In this introductory presentation, we focused on the analysis of consumer preferences for quality and price of purchased products.