JUŘÍKOVÁ, Martina, Josef KOCOUREK a Lenka LIŽBETINOVÁ. Building the Prestige of a University as a Tool to Achieve Competitiveness. Communication Today. Trnava, Slovesko: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, roč. 12, č. 2, s. 128-145. ISSN 1338-130X. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Building the Prestige of a University as a Tool to Achieve Competitiveness
Autoři JUŘÍKOVÁ, Martina (garant), Josef KOCOUREK a Lenka LIŽBETINOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Communication Today, Trnava, Slovesko, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2021, 1338-130X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/21:00002327
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
UT WoS 000728762000011
Klíčová slova anglicky applicants; brand; case study; Czech Republic; marketing approach of universities; prestige; university reputation
Štítky BPE_PRM, RIV22, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 20. 3. 2023 16:54.
Anotace
The study addresses the importance of a higher education institution’s marketing management and brand and prestige building in relation to its applicants. The research employs a wide range of secondary data sources from around the world while mainly consisting of a case study conducted in the form of a survey. The objective is to determine homogenous groups of applicants based on how they perceive the reputation of a selected university/faculty and what their preferences are when choosing a study program. The results of the research are then used to verify whether the brand values defined by the faculty in question correspond with actual perception of its brand.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 14:51