KRIŠTOFIAKOVÁ, Lucia, Daniel KUČERKA a Zdeněk ŠÁLEK. Preparing pupils of secondary vocational schools and emotional intelligence. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference. 1. vyd. Seville, Spain: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 1492-1495. ISBN 978-0-9998551-1-9. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Preparing pupils of secondary vocational schools and emotional intelligence
Název česky Příprava žáků středních odborných škol a emocionální inteligence
Autoři KRIŠTOFIAKOVÁ, Lucia, Daniel KUČERKA a Zdeněk ŠÁLEK.
Vydání 1. vyd. Seville, Spain, Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference, od s. 1492-1495, 4 s. 2018.
Nakladatel International Business Information Management Association (IBIMA)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-0-9998551-1-9
Klíčová slova česky žáci; střední odborná škola; uplatnění v praxi; emocionální inteligence
Klíčová slova anglicky pupils; secondary vocational school; application in practice; emotional intelligence
Štítky DOP, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 14. 5. 2019 09:36.
Anotace
In this contribution we are focusing on the preparation of secondary vocational school pupils with a focus on the development of emotional intelligence. We deal with emotional intelligence and its significance in connection with the fact that it is not enough for the application to have knowledge and to control its field. To achieve success, emotional and social skills are often needed, such as self-realization, self-control, motivation, empathy and social dexterity. We also present a project aimed at realizing an analysis of the current state at secondary technical schools in the Slovak Republic in connection with the development of the emotional intelligence of pupils and the creation of a concept model to support the development of the emotional intelligence of pupils of secondary vocational schools.
Anotace česky
V príspevku sa zaoberáme prípravou žiakov stredných odborných škôl so zameraním na rozvíjanie emocionálnej inteligencie. Zaoberáme sa emocionálnou inteligenciou a jej významom v súvislosti so skutočnosťou, že pre uplatnenie sa nestačí mať len vedomosti a ovládať svoj odbor. K dosiahnutiu úspechu sú často potrebné emocionálne a sociálne schopnosti ako sebauvedomenie, sebaovládanie, motivácia, empatia a spoločenská obratnosť. Predstavujeme tiež projekt, ktorý je zameraný na realizáciu analýzy súčasného stavu na stredných odborných školách v SR v súvislosti s rozvíjaním emocionálnej inteligencie žiakov a vytvorenie návrhu modelu podpory rozvoja emocionálnej inteligencie žiakov stredných odborných škôl.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 03:13