J 2018

REKLAMA KOLEM NÁS POHLEDEM PREZENČNÍCH STUDENTŮ VYSOKÝCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE

MARTÍŠKOVÁ, Petra, Marie SLABÁ a Roman ŠVEC

Základní údaje

Originální název

REKLAMA KOLEM NÁS POHLEDEM PREZENČNÍCH STUDENTŮ VYSOKÝCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE

Název anglicky

ADVERTISING AROUND US FROM THE POINT OF VIEW OF FULL-TIME UNIVERSITY AND HIGHER VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS FROM THE CZECH REPUBLIC

Autoři

MARTÍŠKOVÁ, Petra, Marie SLABÁ a Roman ŠVEC

Vydání

Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2018, 1339-3189

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50800 5.8 Media and communications

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

reklama; reklama jako zdroj informací; přesycenost reklamou; iritace umístění reklamních sdělení; prezenční studenti vysokých a vyšších odborných škol; Česká republika

Klíčová slova anglicky

advertising; advertising as a source of information; advertising saturation; irritation of the placement of advertising messages; full-time university and higher vocational school students; Czech Republic

Štítky

ERIH, KCRM1, MAK, MARK, MAV_a, MAZ, RIV17, S_MAV
Změněno: 17. 4. 2018 11:53, Mgr. Blanka Mikšíková

Anotace

ORIG EN

V originále

Článek se zabývá reklamou jakožto jednou ze složek marketingové komunikace. Konkrétně předpokládaný článek posuzuje význam reklamy jakožto zdroje informací pro nákupy, dále analyzuje pociťovanou přesycenost reklamou (přičemž zvláštní pozornost je věnována pociťované přesycenosti reklamou v prostředí internetu) a též je posuzována míra iritace z hlediska umisťování reklamních sdělení. Vlastní výzkum byl zaměřen na specifickou skupinu zákazníků/spotřebitelů v podobě prezenčních studentů vysokých a vyšších odborných škol. Výsledky ukázaly, že pro ženy je vnímaná úloha reklamy jakožto informačního zdroje důležitější než pro muže. Dále výsledky naznačují, že se ženy cítí být reklamou přesyceni více než muži. Ve srovnání s celkovou pociťovanou přesyceností reklamou je přesycenost v prostředí internetu vyšší, a to jak u mužů, tak u žen. Z hlediska iritace umístění reklamních sdělení respondentům nejvíce v offline prostředí vadí reklamní spoty v televizi, v rádiu a v kině, rovněž velmi negativně vnímají SMS a MMS zprávy zasílané na mobilní telefony. Co se týče online prostředí, absolutně nejvíce jsou respondenti iritováni vyskakovacími okny, která dočasně překrývají původní obsah webové stránky.

Anglicky

This paper deals with advertising as one of the components of marketing communication. To be more specific, this paper focuses on the perceived importance of advertising as a source of information for customers, further it analyses the perceived saturation of advertising (special attention is paid to the perceived saturation of advertising online) as well as the degree of irritation with the placement of advertising messages. Authors’ research was focused on a specific group of customers/consumers: full-time students of universities and higher vocational schools. Findings show that for women the perceived role of advertising as an information source is more important than for men. In addition, results indicate that women feel more overwhelmed than men by advertising. Comparing the overall perceived saturation of advertising, it is higher on the internet (for men and women as well). From the point of view of irritation, respondents are annoyed with commercials on TV, radio and cinema and they also do not like SMS and MMS messages which are sent to their mobile phones. Regarding the online environment, the most respondents are irritated by pop-ups that temporarily overlap content of the website.
Zobrazeno: 13. 5. 2025 06:47