J 2016

KVALITA SLUŽEB V DOPRAVNÍM PODNIKU JIHOTRANS

STUCHLÝ, Jaroslav a Ladislav ŠOLC

Základní údaje

Originální název

KVALITA SLUŽEB V DOPRAVNÍM PODNIKU JIHOTRANS

Název anglicky

QUALITY OF SERVICES IN TRANSPORT COMPANY JIHOTRANS

Autoři

STUCHLÝ, Jaroslav (203 Česká republika, domácí) a Ladislav ŠOLC (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Scientific Papers of the University of Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní Univerzity Pardubice, 2016, 1804-8048

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00000910

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Dopravní podnik; kvalita služeb; analýzy dat; konkurenceschopnost; Výhody společnosti proti konkurenci; popisná a induktivní statistiky; Korelační a regresní analýza

Klíčová slova anglicky

Transport Company; Quality of services; Data analyses; Competitiveness; Advantages of the company against the competition; Descriptive and inductive statistics; Correlation and regression analysis

Štítky

KEM7, RIV16, SCOPUS
Změněno: 19. 4. 2017 09:06, Hana Dlouhá

Anotace

ORIG EN

V originále

Zákazníci dopravního podniku JIHOTRANS hodnotí v průzkumu pět základních faktrorů kvality. Celkové zhodnocení vymezuje variabilní celkové kvality v servisu. V celku toto hodnocení definuje proměnnou celkovou kvalitu služeb. V článku je nejprve provedena deskriptivní analýza této proměnné. Použití základních statistických metod, významná závislost celkové kvality a poskytovaného servisu a některé další kvalitativní a kvantitativní proměnné, které byly v dotazníku prozkoumány. Kromě analýzy variance byly použity modely korelace a regresní analýzy, včetně modelů s proměnnými. Pomocí analýzy variance, bylo zjištěno, že celková kvalita služeb je do značné míry závislá na konkurenční výhodě firmy. Také byl odvozen lineárně regresní model závislosti této proměnné na vyhodnocení vývoje konkurenceschopnosti podniku. Nejlepší model byl odvozen z regresního modelu, který vyjadřuje závislost celkové hodnocené kvality služeb na dvojici proměnných, rozvoj konkurenceschopnosti podniků a konkurenční výhodu pro podniky. Tento model byl také popsán výpočetně a graficky byl představen.

Anglicky

Customers of transport company Jihotrans values in the survey five basic factors for the quality of its services. In total, these evaluations define a variable overall quality of services. In the article is first performed a descriptive analysis of this variable. Using basic statistical methods, the significant dependence of the overall quality of services provided by some other qualitative and quantitative variables included in the questionnaire was then explored. In addition to analysis of variance there were used models of correlation and regression analysis, including models with dummy variables. Using analysis of variance, it was shown that the overall quality of service depends considerably on the competitive advantages of the company. It was also derived linear regression model dependence of this variable on the evaluation of the development of enterprise competitiveness. As the best model, was derived regression model which expresses the dependence of overall service quality on a pair of variables assessment of the development of enterprise competitiveness and competitive advantage for enterprises. This model was described computationally and also was presented graphically.
Zobrazeno: 22. 11. 2024 11:22