SIDIBE, Karim a Dana GÁLOVÁ. NÁBOŽENSKÁ PEDAGOGIKA V POJETÍ DAVIDA HAYE. In Magnanimitas. MMK 2016: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. Hradec Králové: Magnanimitas. s. 694-696. ISBN 978-80-87952-17-7. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název NÁBOŽENSKÁ PEDAGOGIKA V POJETÍ DAVIDA HAYE
Název anglicky DAVID HAY’S CONCEPT OF RELIGIOUS EDUCATION
Autoři SIDIBE, Karim (203 Česká republika, domácí) a Dana GÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Hradec Králové, MMK 2016: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky, od s. 694-696, 3 s. 2016.
Nakladatel Magnanimitas
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/75081431:_____/16:00000894
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-87952-17-7
Klíčová slova česky Harold Loukes; Ninian Smart; David Hay; spiritualita; vědomí souvztažnosti
Klíčová slova anglicky Harold Loukes; Ninian Smart; David Hay; spirituality; relational consciousness
Štítky KCJ1, RIV16
Změnil Změnila: Hana Dlouhá, učo 19800. Změněno: 4. 1. 2017 09:29.
Anotace
Tento příspěvek se zabývá koncepcí náboženské pedagogiky Davida Haye v kontextu britské náboženské pedagogiky. Na rozdíl od koncepce Harolda Loukese, která vychází z vývojové psychologie, a od koncepce Niniana Smarta, která prosazuje výuku více náboženství a sekularizmu, je Hayova koncepce zaměřena na rozvíjení vrozené dětské spirituální mentální dispozice prostřednictvím meditace a spirituálních technik. V tomto pojetí má výuka náboženství rozvíjet vrozený dětský spirituální potenciál posilováním vědomí souvztažnosti tím, že bude zajištěno 6 klíčových podmínek spolu s třemi základními kategoriemi.
Anotace anglicky
This publication deals with David Hay’s concept of Religious Education in the British context. In contrast to Harold Louke’s concept which is based on developmental psychology and Ninian Smart’s concept which advocates the teaching of several religions and secularism, Hay’s concept is based on a development of natural children´s mental disposition by meditation and spiritual techniques. This concept advocates a development of children’s natural spiritual potential by enhancing relational consciousness by meeting 6 key conditions with three basic categories.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 14:57