STUCHLÝ, Jaroslav, Ladislav ŠOLC and Iveta KMECOVÁ. SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKŮ S KVALITOU SLUŽEB V DOPRAVNÍM PODNIKU JIHOTRANS (CUSTOMER SATISFACTION WITH THE QUALITY OF SERVICES IN THE TRANSPORT COMPANY JIHOTRANS). Logos polytechnikos. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, ročník 7, No 3, p. 297-320. ISSN 1804-3682. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKŮ S KVALITOU SLUŽEB V DOPRAVNÍM PODNIKU JIHOTRANS
Name (in English) CUSTOMER SATISFACTION WITH THE QUALITY OF SERVICES IN THE TRANSPORT COMPANY JIHOTRANS
Authors STUCHLÝ, Jaroslav (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ladislav ŠOLC (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Iveta KMECOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition Logos polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2016, 1804-3682.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000869
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) dopravní společnost; marketingový výzkum; kvalita služeb; cena za kvalitu; spokojenost zákazníků; analýza dat; konkurenceschopnost; řízení kvality; dotazníkové šetření; popisná a induktivní statistika
Keywords in English transport company; marketing research; quality of services; price for the quality; customer satisfaction; data analysis; competitiveness; quality control; survey; descriptive and inductive statistics
Tags ERIH, KCRM1, RIV16
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 4/1/2017 13:15.
Abstract
V článku je stručně popsán marketingový výzkum zabývající zjišťováním spokojenosti zákazníků s kvalitou služeb poskytovaných vybranou dopravní společností. Pomocí dotazníkového šetření jsou zjišťována potřebná data a je provedena jejich statistická analýza. Pomocí získaných dat jsou ověřovány určité předem formulované hypotézy. Bylo potvrzeno, že největší konkurenční výhodou podniku je image podniku a kvalitní vozový park. Cena služby odpovídající kvalitě se s růstem velikosti konkurenceschopnosti podniku významně lineárně zvyšuje. Dále hodnotili zákazníci všech pět analyzovaných faktorů kvality (přístup k zákazníkům, vstřícnost, včasnost, cena za kvalitu a jiné) jako stejně významné. Článek má charakter závěrečné zprávy z marketingového výzkumu.
Abstract (in English)
In the article is described the marketing research dealing with customer satisfaction quality of services by the selected transport company. Necessary data are determined using the questionnaire and then are performed the statistical analysis. Certain pre-formulated hypotheses are verified using the obtained data. It was confirmed that the greatest competitive advantage of the company is corporate image and a quality fleet. The service price adequate quality matching with the growth of the company's competitiveness increases significantly linearly. Furthermore, consumers rated all five analyzed quality factors (access to customer, responsiveness, timeliness, cost appropriate quality level and others) as well as significant. The paper has the character of a final report from marketing research.
PrintDisplayed: 29/3/2024 13:45