PÍCHOVÁ, Romana and Lukáš POLANECKÝ. Komparace využívaných analýz při zpracování marketingového auditu (Comparisons Used Analyses When Processing Marketing Audit). Online. Auspicia. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2016, roč. XIII, číslo 2, p. 54-66. ISSN 2464-7217. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparace využívaných analýz při zpracování marketingového auditu
Name (in English) Comparisons Used Analyses When Processing Marketing Audit
Authors PÍCHOVÁ, Romana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lukáš POLANECKÝ (203 Czech Republic)
Edition Auspicia, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2016, 2464-7217.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000818
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) marketingový audit; Porterův model pěti sil; STEP analýza; SWOT analýza
Keywords in English marketing audit; Porter’s Five Forces model; STEP analysis; SWOT analysis
Tags KEM2, RIV16
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 20/10/2016 10:30.
Abstract
Příspěvek je věnován problematice marketingového auditu. Účelem tohoto článku je seznámit čtenáře s problematikou marketingového auditu, definovat jeho náplň a obsah, stanovit a charakterizovat jeho účel, cíl a přínosy pro auditovaný podnik. Dále poukázat na možnost využití analýz, které mohou být pro podnik při vykonání marketingového auditu přínosné a které podniku určí jejich slabá místa a problematické oblasti, či naopak určí jejich silné stránky a možné příležitosti. Cílem příspěvku je navrhnout podnikům optimální kombinaci užívaných analýz při zpracování marketingového auditu.
Abstract (in English)
This paper discusses the marketing audit. The purpose of this article is to familiarize the reader with problems of marketing audit, define its content, define and characterize its purpose, goal and benefits for the audited company. Further it is to highlight the possibility of using analyses that may be beneficial while implementing marketing audit in the company, and indicate its weaknesses and problem areas or, on the contrary, determine its strengths and potential opportunities. The aim of this paper is to propose an optimum combination of analyses used in the processing of marketing audit.
PrintDisplayed: 24/4/2024 05:58