SLÁDKOVÁ, Věra a Lee MACKENZIE. „Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků. Cizí jazyky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2016, ročník 59, č. 5, s. 14-20. ISSN 1210-0811.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název „Loop input“– unikátní metoda přípravy budoucích učitelů jazyků
Název anglicky “Loop input” – a unique language teacher training method
Autoři SLÁDKOVÁ, Věra (203 Česká republika, domácí) a Lee MACKENZIE (826 Velká Británie a Severní Irsko).
Vydání Cizí jazyky, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2016, 1210-0811.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/16:00000811
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky explicitní modelování; reflexe; učení pozorováním; přenos dovedností; učení zkušenostmi; konstruktivismus; rekurze; the apprenticeship of observation
Klíčová slova anglicky explicit modelling; reflection; observational learning; transfer of skills; experiential learning; constructivism; recursion; the apprenticeship of observation
Štítky KCJ1, RIV16
Změnil Změnila: Hana Dlouhá, učo 19800. Změněno: 11. 10. 2016 08:23.
Anotace
Článek pojednává o efektivní metodě používané při přípravě učitelů cizích jazyků, která vyžaduje od "učitele experta" explicitní modelování pedagogických dovedností a umožňuje podrobnou analýzu pozorované výuky založené na Kolbově cyklu reflexivního učení. Tato metoda je podrobně popsána, zhodnocena, a jsou prezentovány příklady pro tuto metody vhodných aktivit. Teoretické základy, na nichž je metoda založena, jsou vysvětleny.
Anotace anglicky
The article examines an effective language teacher training method, which requires explicit modelling from the “expert teacher” and allows a thorough analysis based on Kolb’s reflective learning cycle. The method is described in detail and evaluated, examples of suitable activities are presented, and the theoretical background is explained.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:48