CAHA, Zdeněk and Jindřiška ŠULISTOVÁ. A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Vol. 9, No 1, p. 22-32. ISSN 1805-9112. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge
Name in Czech Standardizovaný test jako nástroj pro spolehlivé ověření získaných znalostí
Authors CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jindřiška ŠULISTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00000689
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) testování; elektronické testování; validita; spolehlivost; úroveň B1; vysokoškolská instituce; angličtina
Keywords in English testing; e-testing; validity; reliability; level B1+; higher education institution; English
Tags ERIH, KEM2, RIV16
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 2/9/2016 11:09.
Abstract
This article deals with the testing of the achieved language skills of students in a higher education institution. Various forms of testing are reviewed, including the phenomenon of electronic testing (e-testing). A common problem when testing is the validity and the reliability of the tests. It is for this reason that for the research a standardized tool - mock test - was used and converted into electronic form. The aim of the research was to verify, through the aforementioned tests, whether students of English at the Institute of Technology and Business in České Budějovice (ITB), after completing the first two semesters of general English (the course was preceded with English acquisition at primary and secondary schools), actually achieved a B1+ level according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) for the written part of the test.
Abstract (in Czech)
Tento článek se zabývá testováním dosažených jazykových dovedností studentů vysoké školy. Různé formy testování jsou kontrolovány, včetně fenoménu elektronického testování (e-testování). Častým problémem při testování je validita a spolehlivost testů. Z tohoto důvodu byl pro výzkum standardních nástrojů použit tzv. cvičný test, který byl převeden do elektronické podoby. Cílem výzkumu bylo ověřit, a to prostřednictvím výše zmíněných testů, zda studenti angličtiny na VŠTE v Českých Budějovicích po dokončení prvních dvou semestrů obecné angličtiny (předmět předcházela výuka angličtiny na základní a střední školy)ve skutečnosti dosáhli úrovně B1 + podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), v písemné části zkoušky.
PrintDisplayed: 29/3/2024 09:33